۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۲۰۳۸۹
قدیری ابیانه مطرح کرد؛

ضرورت رعایت مهندسی معکوس در عرصه تبلیغ گردشگران خارجی

قدیری ابیانه گفت: می توان بعضی از جملات کلیدی زیبا و کوتاه موجود در آیات و روایات را به صورت نقاشی در آوریم و از این طریق، اشخاص را به سمت هنر ایرانی جذب کنیم تا مبانی اسلام را به آنان معرفی کنیم.
قدیری ابیانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن قدیری ابیانه در نخستین گردهمایی فعالان عرصه تبلیغ برای گردشگران خارجی که امروز در قم برگزار شد، با بیان این که در عرصه بین الملل باید به طور غیر مستقیم دین را تبلیغ کرد، گفت: این که مبلغ به نام تبلیغ دین در میان خارجی ها قرار بگیرد ممکن است اثرگذاری چندانی نداشته باشد، اما اینکه در مسائل گوناگون سعی کند نظر زیبا و دلنشین اسلام را برایشان تبیین کند از اثرگذاری ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: قرآن کریم و احادیث، جملات بسیار زیبایی دارد که به یک باره در دل و جان شخص می نشیند و سبب می شود تا به سوی اسلام کشانیده شود؛ به عنوان مثال حدیث پیامبراکرم(ص) «شکستن شاخه درخت همانند شکستن بال فرشته هاست» بارها دیده شده که افراد را مبهوت و مجذوب دین می کند.

وی ادامه داد: می توان بعضی از جملات کلیدی موجود در آیات و روایات را به صورت نقاشی در آوریم و  از این طریق، اشخاص را به سمت هنر ایرانی جذب کنیم تا مبانی اسلام را به آنان بنمایانیم.

قدیری ابیانه با اشاره به این که در عرصه تبلیغ بین الملل باید مهندسی معکوس رعایت شود، ابراز داشت: در مناطقی که هیچگونه اعتقادی به حجاب ندارند نمی توان حجاب را در وهله اول از دیدگاه اسلام تبیین کرد، بلکه باید ابتدا نفع آن را اثبات کنیم، سپس بگوییم چون اسلام حجاب را تأکید کرد، پس اسلام دین برحق است.

تحلیلگر مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: صهیونیست ها اسلام را دشمن مسیحیت و یهود را دوست آنها جلوه می دهند و در اثر تبلیغات سوء سعی می کنند تا افراد را گمراه کنند؛ اگر ما بتوانیم ثابت کنیم که یهود با مسیحیت دشمن است و برای آن هیچ قداستی قائل نیست و این اسلام است که برای مسیحیت ارزش قائل است به یقین بسیاری از افراد مسلمان خواهند شد.

وی عنوان کرد: هنگامی که با فمینیست ها رو به رو می شویم باید در ابتدا برای آنها تبیین کنیم که ما طرفدار عدالت در حقوق زن و مرد هستیم، چراکه به لحاظ ساختار، این دو با یکدیگر تفاوت دارند، پس در حقوق هم باید متفاوت باشند؛ باید برای آنها روشنگری کنیم که از دیدگاه اسلام، زن و مرد مکمل همدیگر هستند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: برای تبلیغ بین المللی باید پس زمینه ذهن مخاطب را وارسی کنیم تا سخنی به میان نیاوریم که مورد رضایت شان نباشد؛ در چنین عرصه هایی باید با آگاهی کامل و لحاظ شرایط و اقتضائات نسبت به تبلیغ اقدام کرد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات