۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۲۰۵۱۵
آيت الله نمازي:

هيات دولت و رييس جمهور شعارهاي انتخاباتي خود را عملياتي كنند

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: انتظار ملت از هيأت دولت و شخص رييس جمهور اين است كه تمام سعي و تلاش خود را برای عملي كردن شعارهاي دوران تبليغات و تعهدات خود به کار گیرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امام جمعه کاشان امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، گفت: سياست هاي نژاد پرستانه و ناشيانه ترامپ رييس جمهور آمريكا سبب تظاهرات  اعتراضي مردمي در چندين شهر آمريكا شد.

وي افزود: برخي از تظاهركنندگان با حمل شعار ‹‹ترامپ ننگ آمريكا است›› اعتراض خود را نسبت سياست هاي نژاد پرستانه و ناشيانه ترامپ رييس جمهور آمريكا اعلام كردند.

آيت الله نمازي، همچنين با اشاره به اعتراض شمار زيادي از سياستمداران آمريكايي نسبت به پيامدهاي بي كفايتي ترامپ و سياستهاي ماجراجويانه ترامپ، گفت: رهبر اكثريت سناي آمريكا نسبت به ادامه كار ترامپ ابراز ترديد كرده و گفته با ادامه تهديدهاي اتمي رييس جمهور آمريكا، مشخص نيست ترامپ بتواند چهار سال رياست جمهوري را به پايان ببرد.   

وي با اشاره به اينكه رهبر اكثريت سناي آمريكا اعلام كرده ريیس جمهوری کنونی آمريكا با اصول اوليه حكومت داري آشنا نيست، ا‌ظهار داشت: امروز شخصي زمام امور كشور مدعي آمريكا را برعهده گرفته كه هنوز با اصول اوليه حكومت داري آشنا نيست.

به گفته وي، رييس سابق اطلاعات آمريكا در مصاحبه خودش اعتراف كرده كه ترامپ تهديدي بزرگ براي امنيت ملي آمريكا است.

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه با اشاره به تحولات اخير در سوريه و عراق و لبنان، گفت: در حمله ارتش عراق و بسيج مردمي عراق براي آزاد سازي شهر تلعفر، تروريست هاي داعش به محاصره درآمدند و نيروهاي مردمي عراق و ارتش عراق بر مركز اين شهر تسلط يافتند.

وي افزود: ارتش لبنان نيز مناطق مرزي خود با سوريه را كه در تصرف تروريست‌هاي داعش بود آزاد كرده است و داعش در اين منطقه نيز در محاصره ارتش لبنان و حزب الله لبنان قرار دارد و به تروريست داعش هشدار داده شده اگر تسليم نشوند به هلاكت خواهند رسيد.

آيت الله نمازي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن ماه ذي الحجه، از اين ماه به عنوان يكي از ماههاي بسيار مهم و پرمناسبت نام برد و افزود: صلحا و اصحاب پيامبر و ائمه معصومين(ع) در اين ماه همت و تلاش زيادي براي عبادت داشتند چرا كه در اين ماه دو عيد بزرگ قربان و غدير قرار دارد.

نماينده ولي فقيه دركاشان با تبريك هفته دولت به رييس جمهور و دولت،گفت: توصيه امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب و انتظار ملت از هيأت دولت و شخص رييس جمهور اين است كه تمام سعي و تلاش خود را برای عملي كردن شعارهاي دوران تبليغات و تعهدات خود به کار گیرند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالگرد شهادت، شهيد رجايي و باهنر دو نفر از ياران صادق و ثابت انقلاب و امام درسال 60، گفت: اين دو بزرگوار از پيشگامان پيروان نهضت امام خميني(ره) بودند.

وي با يادآوري مشكلات و سختي‌ها و شكنجه هايي كه شهيد رجايي و شهيد باهنر در زندان هاي طاغوت تحمل كردند، به جوانان توصيه كرد تاريخ و زندگي نامه اين بزرگان را مطالعه كنند تا متوجه باشند براي اين انقلاب چه سختي‌ها و مشكلاتي تحمل شده است.

نماينده ولي فقيه دركاشان، با اشاره به روز پزشك و بزرگداشت روز دارو سازي و تبريك اين روز به جامعه پزشكي و داور سازان، گفت: مسأله طب و طبابت در جامعه اسلامي و جوامع بشري جايگاه ويژه اي دارد و در آيات و روايات دستورالعمل هاي درماني متعددي بيان شده است.

آيت الله نمازي، گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، يكي از عوامل مهم و موثر در بيماري جامعه، پرخوري است؛ چرا كه پرخوري بدن را فاسد مي كند و سبب بيماري و كسالت انسان مي شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اينكه، طبابت نيز مانند ديگر مشاغل داراي فقه طبايت و اخلاق طبابت است، اظهار داشت: در فقه طبابت اگر كسي بدون تشخيص دارو تجويز كند و آن دارو براي بيمار زيان آور باشد طبيب بايد پاسخگو باشد.

آيت الله نمازي يادآور شد: استقبال بيمار از سوي طبيب و اخلاق خوش طبيب به لحاظ روانشناسي در بهبود بيمار تأثيرگذار است و در اخلاق پزشكي توصيه شده است هنگام مراجعه بيمار، طبيب به احترام  بيمار از جاي خود برخيزد./1307/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات