۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۱۵۷
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

دولت زمینه افزایش سرانه مطالعه مردم را فراهم کند

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: دولت باید زمینه افزایش سرانه کتابخوانی به وسیله انجمن های تخصصی و علمی را فراهم کند.
مطالعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز  در نشست خبری با اصحابه رسانه که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: ما همواره تلاش خواهیم کرد که کتابخانه ملی و اسناد به عنوان نمادی از فرهنگ و میراث فرهنگی ما برای آیندگان حفظ شود.

وی افزود: کتابخانه ملی و اسناد در حوزه حفظ مواریث و آثار مکتوب ایفای نقش کرده و زمینه را برای کسانی که تلاش دارند خدمتی را به جامعه بشری انجام دهند فراهم کرده است.

بروجردی عنوان کرد: نخستین رویکرد ما صیانت از مجموعه مواریث فرهنگی در قالب سند و کتاب است، که دانشمندان و صاحبان اندیشه فرصت انتقال این مواریث فرهنگی به نسل های آینده را داشته باشند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: ما در اینجا دو رسالت در حوزه تولید علم و توزیع آن را بر عهده داریم تا تعامل افکار زمینه ساز و ایجاد اندیشه های دیگر فراتر از گذشته در اختیار سایرین قرار گیرد.

وی ابراز کرد: در دولت دوازدهم رویکرد ما توسعه و توزیع فرهنگی در عرصه ملی و بین المللی است، امروز میزان ارتباطات گسترده فرهنگی می تواند تضمین کننده همین رویکرد باشد.

بروجردی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگ هویت هر ملتی را نشان می دهد، گفت: ما در ارتباط با سازمان های بین المللی نظیر یونسکو تلاش داریم که فرهنگ خود را به دیگران شناسانده و با فرهنگ آنان آشنا شویم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا درباره برنامه سازمان کتابخانه ملی و اسناد برای افزایش سرانه مطالعه اظهار داشت: در سنوات اخیر به علت گسترش فضاهای مجازی نسبت به مطالعه کتاب کم توجهی صورت می گیرد که از نظر ما یکی از مهمترین ابزار رفع این معضل استفاده از انجمن های تخصصی است.

وی افزود: در این زمینه دولت باید بستر و شرایط لازم برای انجمن های تخصصی و علمی که دغدغه کتابخوانی و کتابداری را دارند فراهم کند تا کتاب و مطالعه آن را به بدنه جامعه منتقل کنند.

بروجردی ادامه داد: یکی از نقاط اصلی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی رسانه ملی است که می تواند آن را در قالب طنز یا گفتمان ارائه دهد، ما آمادگی داریم که در همکاری با رسانه ملی مفاهیم علمی و فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه را منتقل کنیم./۸۰۷/پ202/ب1

برچسب ها: رسا کتاب
ارسال نظرات