۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۱۵۸۰
با حضور آیت‌الله شفیعی؛

کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه در اهواز افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه با حضور آیت الله شفیعی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در منطقه غیزانیه اهواز افتتاح شد.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه ۷ شهریور در مراسم افتتاحیه کتابخانه شهدای غیزانیه در اهواز که با حضور اهالی این منطقه و مسؤولان برگزار شد، اظهار داشت: امروز چهارمین بار است که به منطقه غیزانیه می آیم و افتتاح این مکان را در هفته دولت و در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) به فال نیک می‌گیریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره جایگاه علمی امام محمد باقر(ع)، بیان داشت: این امام همام شکافنده علم و دانش بودند و باقرالعلوم لقبی است که در آسمان‌ها به امام پنجم اهل بیت علیهم السلام داده شده است و در روایتی آمده است که امام باقر(ع) علم را می‌شکافد.

آیت الله شفیعی در ادامه تصریح کرد: افتتاح کتابخانه‌ای که متصدی علم و دانش در جامعه است در چنین روزی که منتسب به امام محمدباقر(ع) که خود اهل علم و دانش به حساب می آید، بسیار مناسب است.

وی با اشاره به روایتی درباره حفظ و نگهداری کتاب، افزود: در روایتی آمده است که گفته شده کتاب هایتان را حفظ و نگهداری کنید چرا که در آینده به کتاب‌هایتان نیاز پیدا می‌کنید و دیگر روایاتی که در این زمینه یعنی حفظ و نگهداری کتب وجود دارد فراوان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت مطالعه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و مطالعه تعداد زیادی از کتب از سوی ایشان، ابراز داشت: این موضوع یعنی توجه رهبر معظم انقلاب به مطالعه کتاب، اهمیت کتاب را برای ما و به ویژه جوانان روشن و معلوم می‌سازد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله شفیعی در پایان از حضور اقشار مختلف مردم منطقه غیزانیه در مراسم افتتاحیه کتابخانه شهدای غیزانیه قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم سرپرست کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) درباره تخصیص اعتبار برای ساخت کتابخانه شهدای غیزانیه، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۲۸۰ مترمربع است که با اعتباری بالغ ۴ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال از محل ۲ درصد نفت و تملک دارایی هزینه از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان ساخت، تجهیز و بهسازی شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه تصریح کرد: این کتابخانه عمومی دارای ۳۰۰۰ نسخه کتاب که شامل بخش‌های مختلفی مانند: کودک، نشریات، مخزن، مرجع، سالن مطالعات خواهران، برادران و همچنین مجهز به سیستم اینترنت است.

گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی کتاب از طرف آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به کتابخانه شهدای غیزانیه اهدا شد.

لازم به ذکر است، با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای غیزانیه، تعداد کتابخانه‌های عمومی اهواز به ۳۲ باب کتابخانه رسید./9453/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات