۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۲۱۶۵۴
بطحایی خبر داد؛

تمرکز وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز تمام تمرکز ما بر روی مهرماه است تا سال تحصیلی جدید با شور و نشاط بیشتری آغاز شود.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه‌ جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مطالبات فرهنگیان، گفت: تصمیم گیری در این مورد را به آینده موکول خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در رابطه با مطالبات فرهنگیان رایزنی هایی انجام شده است و مهرماه پاسخ اصحاب رسانه را خواهم داد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: امروز اعلام می کنم که تمام تمرکز ما بر روی مهرماه خواهد بود تا سال تحصیلی جدید با شور و نشاط بیشتری آغاز شود.

بطحایی در مورد برنامه های دولت برای دانش آموزان و دانشجویان، یادآور شد: سخنان رییس جمهور در مورد آموزش و پرورش در واقع خواست عمومی مردم را شامل می شود، امروز آموزش و پرورش و مدارس ما باید سرشار از شور و نشاط باشد.

وی در مورد تغییر دروس تحصیلی نیز افزود: با توجه به زمان اندک تا شروع سال تحصیلی جدید نمی توانیم تغییری را در دورس داشته باشیم، با این وجود طی جلساتی که برپا کردیم دو برنامه به عنوان برنامه های جانبی و فوق برنامه پیش بینی شده است که امید است در آغاز سال تحصیلی به اطلاع همگان برسانیم، تمام تلاش ما برای سال تحصیلی بهتر و با نشاط تر نسبت به سال گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش در راستای ثبت نام دانش آموزانی که مدارک آنها کامل نیست و تاکیدات رهبر انقلاب در این خصوص نیز تصریح کرد: در گذشته مقرری در این زمینه در شورای عالی آموزش و پرورش بوده است که متاسفانه این مقرر در دو سال گذشته مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است اما اصل بر این است که هیچ دانش آموزی نباید به هر دلیلی از جمله نداشتن مدارک از تحصیل باز بماند.

بطحایی اضافه کرد: تحصیل همانند اکسیژن است که نمی توان آن را از کسی گرفت، هر انسانی با هر شرایطی باید امکان تحصیل را داشته باشد، از این رو پیش بینی های لازم انجام شده است تا مجدد به بررسی بپردازیم تا مقرری که در شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه پیش از این به تصویب رسیده است بتواند احیا شده تا مشکل دانش آموزان حل شود.

وی در رابطه با پاداش فرهنگیان در سال 95، بیان کرد: با اطلاعاتی که به دست بنده رسیده است این پاداش پرداخت شده است و ما نیز برای کسانی که در سال 96 افتخار بازنشستگی را دارند پیش بینی هایی را داریم، البته سیر بازنشستگان در آموزش و پرورش در سال آینده صعودی خواهد بود و موجب افزایش بار مالی و پاداش می شود، با این وجود با همدلی و کمک دولت امیدواریم در این زمینه با مشکلی مواجه نباشیم، ممکن است این امر با تأخیر انجام شود اما پرداخت ها صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد بازنشستگان ادامه داد: برنامه هایی را در مورد آن دسته از فرهنگیانی که شرایط بازنشستگی را پیدا می کنند و ما می توانیم از آنها در مناطق دیگر به عنوان استقرار خدمت استفاده کنیم را خواهیم داشت تا بتوانند در سال تحصیلی جدید حضور داشته باشند.

بطحایی در رابطه با سند 2030 نیز اضافه کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری این سند متوقف شد، بنابراین فصل اجرایی شدن این سند تمام شده و هر گونه اقدام برای این سند متوقف خواهد بود و اصلا موضوعیتی هم ندارد.

وی در راستای مطالبات فرهنگیان نیز گفت: در این رابطه سازمان برنامه و بودجه تصمیماتی را اتخاذ کرده است، در واقع این امر یکی از موضوعاتی است که سازمان برنامه در اولویت خود قرار داده و امید است مشکلاتی در این زمینه با خزانه پیدا نشود تا بتوانیم مطالبات فرهنگیان را هم پرداخت کنیم./۸۱۶/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات