۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۲۱۷۹۰
آیت الله مکارم شیرازی:

وزارت ارشاد نباید وارد مسائل سیاسی و حزبی شود/ ارتباط ارشاد با حوزه علمیه تقویت شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که وزارت ارشاد باید از ورود به مسائل سیاسی و حزبی خودداری کند، گفت: یكی از مهم‌ترین اقدامات ارشاد باید ارتباط با حوزه باشد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی عصر امروز چهارشنبه(هشتم شهریور ماه) در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشخص است که شما با زوایای این وزارتخانه آشنا هستید، اظهار داشت: وزارت ارشاد یكی از حساس ترین وزارتخانه‌ها است، نظام جمهوری اسلامی ایران از جمهوریت و اسلام تشكیل شده است، جمهوریت از سوی دیگران انجام می‌شود اما اسلامیت آن باید توسط وزارت ارشاد انجام شود، حوزه‌های هشت گانه ارشاد نشان می‌دهد كه این حوزه جای فعالیت زیادی دارد، برخی از این حوزه‌ها نسبت به دیگر حوزه‌ها آسیب پذیرتر است.

وی تأکید کرد: یكی از مسائل حساس در این حوزه كتاب و نشر است، كسانی باید باشند كه كتاب را بخوانند و نظر بدهند، زیرا كتاب می‌تواند داروی شفابخش و در عین حال سم مهلک باشد، كسانی هستند كه ممكن است یک كتاب بنویسند اما فقط داخل یک صفحه سم خود را بریزند و عده‌ای را گمراه كنند.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: در دوران طاغوت كتابی به عنوان جامعه شناسی تدریس می‌شد، جامعه شناسی غربی بود كه تنها در یک صفحه آن درباره دین نوشته شده بود، در این كتاب نشان داده می‌شد كه دین تنها تراوش از ذهن انسان است، كتاب را همین یک صفحه مسموم كرده بود و كسی كه این كتاب را می‌خواند گرفتار شک و تردید در اصالت مذهب می شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امروز تعداد تولید كتاب‌ها زیاد شده است و همین امر كار نظارت را سخت کرده است. فضای مجازی امروز كار را سخت‌تر از همه كارها كرده است، رؤسای فضای مجازی در خارج هستند، امروز با یک وسیله چون موبایل می‌توان اطلاعاتی را به سرعت نشر داد، این وسیله خوب است اما راه استفاده آن هم شرط است، تنها راه استفاده صحیح از این وسیله ایجاد شبكه ملی فضای مجازی است تا مردم اطلاعات درست و مفید را در این شبكه ببینند و اطلاعات غلط را نبینند، ضمانت آمدن مردم به سوی این شبكه این است كه دسترسی به این شبكه را آسان كنید، اما دسترسی به آن فضا را سخت كنید، به این معنا كه پهنای باند در این وسیله را سریع و در شبكه خراب سخت كنید.

وی تأکید کرد: بیگانگان در این فضا جنایت می‌كنند، زیرا با وجود این وسیله هر گونه اطلاعات را وارد می‌كنند و تجزیه و تحلیل‌های خود را در آن ارسال می‌كنند، افراد مطلع به ما گفتند فضای مجازی در دسترس كودكان با بزرگسالان فرق می‌كند و این در حالی است كه در داخل كشور ما همه گروه‌های سنی از یک فضا استفاده می‌كنند، یک گروه از سوی ما در حال بررسی فضای مجازی هستند و به گوش ما رسیده است كه در مورد قرآن، دین، رهبری و مراجع بدگویی می‌كنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: در این فضا اتفاقات سیاسی و بداخلاقی موج می‌زند، دولت هنوز تصمیمات جدی درباره این فضا نگرفته است، این فضا می‌تواند بنیان كشور را از بین ببرد، این فضا سریعا باید مورد مطالعه قرار گرفته و چاره‌اندیشی شود. رسانه‌ها مهم هستند، در برخی رسانه ها آمده است كه جشن قهوه با حضور هم جنس بازان با مجوز صنعت و معدن برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد كه رسانه‌ها می‌توانند غوغا كنند، پس باید توجه جدی به این حوزه شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مسائل سیاسی نباید وارد وزارت ارشاد شود، ارشاد نباید وارد مسائل جناحی شود، البته شجاعت وزیر ارشاد می‌طلبد كه در مقابل این فشارها ایستادگی كنند، روشنفكری‌های افراطی امروز باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این روشنفكری كه یک فرهنگ غربی است، نفوذ كند یكی از آسیب‌ها است، ما باید در مقابل این تفكرات بایستیم و مقابله با آن شود.

وی ادامه داد: آسیب دیگر پراكندگی كار ارشاد است زیرا حوزه کار ارشاد بسیار وسیع است و از این رو نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است، یک زمانی حوزه از وزارت ارشاد اسلامی ناراحت بود و درخواست داشت از این وزارتخانه نام ارشاد و اسلامی برداشته شود. یكی از مهم‌ترین اقدامات ارشاد باید ارتباط با حوزه باشد، شما خود عضو حوزه بوده اید و از این رو می‌توانید در هر هشت حوزه ارشاد از حوزه علمیه بهره ببرید./۸۱۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات