۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۲۲۱۴۵
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

اهداف شیطان در رابطه با انسان

حجت الاسلام والمسلمین درایتی گفت: برخی اهداف شیطان نسبت به همه انسان ها است و برخی دیگر، اختصاص به مومنین دارد. همچنین هر فردی را از یک مسیر منحرف می کند؛ حتی گاهی انسان را از مسیر بندگی و به نام دین و خدا به جهنم می برد.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در جلسه شرح نهج البلاغه در مجتمع بنی فاطمه گفت: از مسائل مهم در مسیر تکامل و موفقیت، شناخت دشمن و موانع است.

وی به نقل از امیرمؤمنان علی(ع) اظهار کرد: خداوند ما را از شیطان به عنوان دشمنی با قابلیت های خاص شدیدا برحذر داشته است.

وی، مهلت داده شدن تا قیامت را از ویژگی های شیطان برشمرد و افزود: مهلت داده شدن به معنای این است که شیطان تا پایان دنیا با همان توانمندی های گذشته زندگی می کند و عمر مفید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی تصریح کرد: شیطان با توجه به جنس وجودی خود، قدرت هایی در کسب آگاهی و اطلاعات دارد که به او قدرتی فوق العاده در منحرف کردن انسان می دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وی همچنین اعوان و انصار بسیاری اعم از انس و جن دارد و با برخی انسان ها تا حدی کار می کند که مانند خودش شیطان شوند.

وی، قابل رؤیت نبودن و توان نفوذ مخفیانه در وجود انسان و قدرت اثرگذاری بر تصمیمات او را از دیگر قابلیت های شیطان معرفی و اضافه کرد: اگر شیطان نبود باز هم نفس وجود داشت چرا که اصولا معنای دنیا، وجود کشش های منفی است تا انسان با اختیار و اراده به سمت خوبی و کمال حرکت کند لذا باز گذاشتن دست شیطان و مهلت دادن به او اتفاق تازه ای در کلان آفرینش نبود.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی، جهنمی شدن انسان ها، غافل کردن انسان از یاد خدا، ایجاد تفرقه و دشمنی، نابودی بنی آدم و به ذلت کشاندن آن ها را از دیگر اهداف شیطان برشمرد و گفت: شیطان مظهر کینه توزی و مدام در صدد انتقام از انسان ست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هرفعالیتی انسان را از یاد خدا باز دارد، شیطانی است، یادآور شد: نماز و به ویژه سجده، به عنوان مظهر یادخدا، غیرقابل تحمل ترین حالات انسان نزد شیطان است اما متاسفانه جامعه آنگونه که باید به نماز توجه ندارد. باید نماز را  خیلی جدی گرفت و برای فراغت داشتن در آن، برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه شیطان برای رسیدن به اهدافش برنامه حساب شده دارد، افزود: برخی اهداف شیطان نسبت به همه انسان ها است و برخی دیگر، اختصاص به مومنین دارد و هر چه ایمان انسان بیشتر شود تلاش او برای انحراف انسان هم بیشتر می شود. همچنین هر فردی را از یک مسیر منحرف  می کند؛ حتی گاهی انسان را از مسیر بندگی و به نام دین و خدا به جهنم می برد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی ادامه داد: داعش نمونه بارز افرادی هستند که شیطان آن ها را به نام خدا به جهنم می برد./930/ت۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات