۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۲۲۱۹۳
حجت الاسلام دانشمند مطرح کرد؛

سه غده سرطانی جهان که باید با آن مبارزه کرد

پژوهشگر و محقق حوزه علمیه با تأکید بر اینکه برای محقق شدن ظهور امام زمان(عج) باید با ۳ غده سرطانی جهان مبارزه کرد، گفت: فقر، جنگ و فحشا سه غده سرطانی هستند که دنیا به آن مبتلا شده است.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با بیان اینکه برخی یک امام زمان(عج) برای خودشان درست کرده‌اند گفت: کسی که منتظر امام زمان است باید نگاهش جهانی باشد نه شخصی و جزئی و منطقه‌ای چرا که امام زمان(عج) منجی عالم بشریت است و تکلیف کار عالم را روشن می‌کند.

پیامبر اکرم(ص) مبعوث شده برای تمام زمان‌ها، تمام عالم و تمام موجودات هستند

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) چند امتیاز داشت که هیچکدام از انبیاء نداشتند، تمام انبیاء فقط برای انسان‌ها آمدند، محدوده رسالت پیامبران حد و اندازه‌ای داشتند و پیامبران اولوالعزم محدود به زمان خود بودند ولی پیامبر اسلام(ص) برای تمام مردم جهان و تمام زمان‌ها و برای هدایت جن و انسان مبعوث شدند، به همین دلیل است که اجنه یا مسلمان هستند یا کافر هستند و ادیان دیگر به آنها عرضه نشده است.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه اجنه و حیوانات هم باید مطیع امام زمان(عج) باشند، اظهار کرد: ایشان منجی عالم بشریت هستند به همین دلیل منتظران ایشان نیز باید نگاه جهانی و نامحدود داشته باشند و برای شرایط این عالم نگران باشد، اگر درست نگاه کنیم شاهد خواهیم بود دنیا بیمار و مریض است و چند غده سرطانی در آن رشد کرده‌اند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه امام زمان(عج) را ناجی دنیا از ظلمتی که در آن فرو رفته توصیف کرد و گفت: برای فهم عظمت کاری که امام زمان(عج) قرار است انجام دهند باید بیماری‌های دنیا را به خوبی بشناسیم، این بیماری‌ها مربوط به ۳ غده سرطانی است که با کم و زیاد مناطق مختلف دنیا به آن مبتلا هستند، فقر یکی از این غدد است که عبارت از فقر اقتصادی و فرهنگی است و دنیا به شدت به آن مبتلا است.

با ظهور امام زمان سفره فقر برچیده خواهد شد

وی ادامه داد: فقر دنیا را به بلاهای بسیار مبتلا کرده است، زمانی که ظهور انجام بگیرد سفره فقر برچیده خواهد شد. غده سرطانی دیگر جنگ است، به عناوین مختلف در جهان جنگ رخ می‌دهد و جنایات عجیب و غریبی صورت می‌گیرد، داعش و جنگ یمن بخشی از این جنایت‌ها است، جنایاتی که داعش انجام می‌دهد توسط کسانی حمایت می‌شود که ادعای روشنفکری و آزاداندیشی دارند.

استاد حوزه علمیه اصفهان سازمان ملل را تشبیه به هامان، غرب را مانند فرعون، سامری را ناتو و سرمایه‌داران بی‌دین را قارون توصیف کرد و افزود: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر جنایت‌های عجیب و غریب داعش سکوت کرده‌اند و دم نمی‌زنند و این نشان دهنده بیماری دنیا امروز و سرطان جنگ و خونریزی در دنیا است.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به جنایت‌های داعش خاطرنشان کرد: این جنایت‌های کدخدایی است که خیلی‌ها دل به آن خوش کرده‌اند، کسی نمی‌تواند بگوید از این جنایت‌ها بی‌خبر است، غرب با کمال پررویی سید حسن نصرالله را تروریست می‌داند و از داعش حمایت می‌کند ، این چیزی جز نمرود و فرعون بودن نیست.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه انتظار را عملی و نیازمند عمل بر اساس توانایی و وسع هرکس دانست و اظهار کرد: مبارزه با دشمن باید از همان راهی باشد که او شروع کرده است، نوشتن کتاب و مقاله و تولید فیلم و کارتون و انیمیشن بخشی از این رسالت است که باید به آن با جدیت عمل کنیم و جواب موشک را با موشک بدهیم،همه ما باید مانند شهید حججی وارد سازندگی و آبادانی کشور و اردوهای جهادی بشویم.

جوانان از فضای مجازی برای نشر معارف اهل بیت(ع) استفاده کنند

وی تأکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت مهمی است که جوانان باید در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) از آن استفاده کنند، باید از ویژ‌گی‌های رسانه استفاده کرد علیه دشمن، حتی ماهواره هم باید برای ما تبدیل به فرصت شود، مراکز فرهنگی و حوزه علمیه و دانشگاه باید مراکزی داشته باشند برای فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به فرصت‌های موجود در فضای مجازی تصریح کرد: شرایط کنونی بسیار خطرناک است و افراد در معرض بی‌دینی قرار دارند، رهبر معظم انقلاب شهید حججی را حجت خدا برای مردم توضیف کردند و این درس بزرگی است برای همه ما، این شهید نشان داد در شرایط بحرانی کنونی می‌توان شهید شد و از منجلاب فرهنگی آخرالزمان می‌توان عمار و میثم زمان شد‌.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید زمانه شناس باشیم، اظهار کرد: غده سرطانی فحشا دیگر سرطانی است مه دنیا به آن مبتلا گشته است، امام زمانی که قرار است بیاید منتظر روز جمعه نیست، امام زمان(عج) منتظر باز شدن جمجمه‌ها و باز شدن افکار و مغزها است، ایشان منتظر ۳۱۳ نفر هم نیستند، فرماندهان ایشان ۲۰ هزار نفر هستند که بیش از ۷هزار نفر آنها زن هستند، ۳۱۳ نفر از این فرماندهان ایرانی هستند و غالب این فرماندهان اروپایی بوده و از اعراب امروزی یک نفر هم در میان آنها نیستند، اعرابی هم که به سپاه ایشان می‌پیوندند از گذشته و از صدر اسلام می‌آیند.

در تاریخ زن‌هایی هستند که مانند ستاره در آسمان هدایت می‌درخشند

وی با اشاره حضور شهدای کربلا و بزرگان اصحاب پیامبر(ص) و انبیاء در زمان رجعت در بین اصحاب امام زمان(عج) عنوان کرد: برخی از یاران امام زمان(عج) فوت شده‌اند و در غصه رجعت دوباره زنده خواهند شد و باز خواهند گشت به دنیا، در این میان بانوان هم نقش آفرینی دارند همانطور که در طول تاریخ زن‌هایی هستند که ستارگان آسمان هدایت هستند، مادرانی که چندین شهید تقدیم انقلاب و اسلام کردند از جمله این زنان هستند که سرشار از شعور و معرفت و بصیرت هستند.

حجت الاسلام دانشمند با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) برای ظهور منتظر اذن خداوند است، افزود: کسانی که دنبال امام زمان(عج) هستند باید منتطر ایجاد شرایط ظهور باشند نه علایم ظهور، چرا که اختیار علایم ظهور دست ما نیست، اما ایجاد کردن شرایط بستگی به عملکرد ما دارد.

وی با بیان اینکه آل سعود به عراق حمله کرد و جنایات بسیاری انجام داد و در یک روز ۲۰ هزار نفر را قتل عام کرد، گفت: با غارت‌گری کربلا و عراق آل سعود برای خود مال جمع کرد و بنیان این حکومت قتل و جنایت و خونخواری و دزدی است، اینها حاصل ازدواج مشروع نیستند و نسلشان از یهود است و سرمایه‌های آنها از غارت شیعیان به دست آمده است، باید بعد از هر نمازی برای نابودی آل سعود دعا کنیم و منتظر سرنگونی آنها باشیم.

وحدت میان شیعیان بسیار مهم است

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به همان اندازه که وحدت شیعه و سنی مهم است وحدت شیعه و شیعه است، باید شیعیان از اختلافات میان خودشان دست بردارند، همه مدعی شیعه بودن هستند اما عملکردها متفاوت است، شیعه به قدر کافی دشمن دارد و نیازی نیست شیعیان خودشان با خودشان وارد درگیری شده و خودزنی کنند.

حجت الاسلام دانشمند در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که ما شیعیان اصلاح نشویم شاهد ظهور نخواهیم بود، امام زمان(عج) از یهودی و مسیحی و اهل سنت توقعی ندارند ولی از ما که مدعی تشیع و دینداری هستیم توقع دارند، هیأتی بودن و اهل روضه بودن مستلزم دوری کردن از رذائل اخلاقی است و باید اگر دم از شهدا می‌زنیم بر مبنای اصول شهدا و راهی که شهدا رفتند قدم برداریم‌./1304/پ۲۰۱/خ

ارسال نظرات