۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۵۲۲۸۰۲
مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین تبریز مطرح کرد؛

اخلاص در نیت و عمل؛ لازمه تحصیل علوم حوزوی

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین تبریز با بیان اینکه اخلاص در نیت و عمل لازمه تحصیل علوم حوزوی است، گفت: اگر از فهم دقیق فقهی و قرآنی برخوردار نباشیم؛ در برابر تحرکات بدخواهان اسلام منفعل خواهیم بود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسن حسینی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز علوم دینی با بیان این‌که سیره علمای سلف و اولیای الله الگویی تمام عیار برای موفقیت طلاب محسوب می شود، اظهار داشت: تحصیل در حوزه توفیقی بسیار ارزشمند است که شامل حال هر کسی نمی‌شود.
وی با بیان این‌که اخلاص در نیت و عمل ضرورتی مهم برای تحصیل علوم حوزوی است، خاطرنشان کرد: اگر طلبه‌ای با نگرشی غیر از این وارد تحصیل در حوزه شده، آدرس را اشتباه آمده است، چراکه پوشیدن لباس روحانیت افتخاری بزرگ است که نباید با اندیشه‌های مادی و دنیوی آلوده شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با اشاره به این‌که مجاهدت در تحصیل دیگر شرط لازم برای کسب توفیقات معنوی و علمی است، افزود: درس و بحث برای طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، تعطیلی ندارد؛ چراکه اگر خود را همگام با تحولات و علوم روز جامعه مطابقت ندهیم، نخواهیم توانست پاسخگوی شبهات نسل جوان باشیم.
مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز ادامه داد: دشمنان اسلام و تشیع از هر راهی برای تخریب اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم استفاده می‌کنند، در چنین شرایطی اگر از فهم دقیق فقهی و قرآنی برخوردار نباشیم؛ در برابر تحرکات بدخواهان اسلام منفعل خواهیم بود.
وی با تأکید بر این‌که گسترش تهاجم فرهنگی غرب و جنگ نرم دشمنان، ضرورت توسعه نقش‌آفرینی بیش از پیش حوزه های علمیه و روحانیت را نشان می دهد، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ هیچگاه نسبت به هجمه دشمنان به باورهای دینی مردم بی‌تفاوت نبوده و هر گاه که احساس خطر کرده، وارد میدان شده است.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ساده‌زیستی، خلوص نیت، تهجد، نظم در تحصیل، احترام به اساتید، نماز اول وقت، تقوا و اخلاق را از جمله مؤلفه‌های لازم برای کسب مدارج عالی علمی و عرفانی دانست و اظهار داشت: اگر علمایی همچون علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری از حوزه علمیه برخاسته‌اند، به واسطه مجاهدتی بوده که خود داشته‌اند.
گفتنی است، حدود 170 طلبه در پایه‌های یک تا پنچ حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز در حال تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات