۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۰۸۶
مدير حوزه علميه جعفريه پاكدشت:

شرط پذيرش اعمال دینی ولايت اميرالمؤمنين است

مدير حوزه علميه امام صادق(ع) شهرستان پاكدشت در مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولايت تكميل رسالت پيامبر(ص) را معرفي علي(ع) به عنوان جانشين و شرط پذيرش همه اعمال دين را ولايت اميرالمؤمنين علي(ع) دانست و گفت: علي(ع) ميزان سنجش اعمال روز قيامتاست.
حجت الاسلام احمد ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولايت شب گذشته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) علي آباد پاكدشت با حضور جمعي از شهروندان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد ترابي مدير حوزه علميه امام صادق(ع) شهرستان پاكدشت در اين مراسم با بيان اينكه علي(ع) افضل فضلاي عرب بود، گفت: آنقدر خداوند به علي(ع) علاقه داشت كه در معراج با صوت علي(ع) با پيامبر سخن مي گفت و علي(ع) در بهترين جاي دنيا به دنيا آمد.

اين خطیب حوزوی بغض علي(ع) و دشمني با او را سبب آفرينش جهنم مطرح كرد و افزود: اگر مردم علي(ع) را دوست داشتند؛ خداوند جهنم را خلق نمي كرد.

وي با بيان اينكه از نشانه هاي معصومين، شناخت زبان حيوانات است، خاطر نشان كرد: زنبور در پاسخ به سؤال پيامبر(ص) كه فرمود چگونه عسل شيرين از شهد تلخ به دست مي آيد، گفت در هنگام مكيدن شهد، نام نامي شما و اميرالمؤمنين علي(ع) را به زبان مي آوريم و به همين سبب است كه صلوات سبب شيريني مي شود.

این کارشناس دینی مناقب فراوان را دليل كثرت نام بردن از علي(ع) مطرح كرد و ابراز كرد: علي(ع) آينه تمام نماي خداست.

وي تكميل رسالت پيامبر(ص) را معرفي علي(ع) به عنوان جانشين و شرط پذيرش همه اعمال دين را ولايت اميرالمؤمنين علي(ع) بيان كرد و ادامه داد: روز قيامت ميزان اعمال علي(ع) است.

کارشناس مسائل مذهبی در پايان اضافه كرد: در این دنیا اگر رفتار ما علوي بود در روز قيامت بهشتي خواهيم شد؛ چرا كه علي(ع) معيار دوزخي و بهشتي بودن مردم است./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات