۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۱۷۲

همایش طلاب سطح سه جامعه الزهرا برگزار شد

همایش طلاب سطح سه جامعه الزهرا(س) امروز با حضور طلاب خواهر در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش پذیرفته شدگان و طلاب جدید الورود سطح سه جامعه الزهرا(س) ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) در این مراسم با اشاره به سالروز ولادت امام هادی(ع) و اقدامات این امام بزرگوار برای احیای فرهنگی شیعی گفت: طلاب باید در مسیر تبلیغ دین از ائمه معصوم به ویژه امام هادی(ع) الگو برداری کنند.

وی با بیان این که نخستین شرط طلبه شدن اصلاح و تهذیب نفس است ، افزود: زکات علم نشر آن است و بانوان طلبه باید با هدایت گری مردم در مسیر بندگی خدا، زکات علم خود را پرداخت کنند.

وی با بیان این که طلبه باید در مسیر طلبگی اخلاص در عمل و تواضع داشته باشند، گفت: ثمره کسب علم تواضع و اخلاص است و اگر این دو حاصل نشود درخت علم سرمازده و بارور نخواهد شد.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با بیان این که جامعه الزهرا(س) یک حزب و جناح سیاسی نیست، تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) محل گردهمایی عشاق حضرت زهرا(س) و مقتدایان به سیره و سبک زندگی این بانوی آسمانی و با کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر این که طلبه باید انسان‌ساز و مؤمن‌ساز باشد، باشد، ادامه داد: طلبه به هر اندازه که قصد و همت بلند داشته باشد، تلاش او نیز باید به همان اندازه بیشتر شود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر طلاب خارجی از بیش از 50 کشور جهان در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: طلاب باید قدر دان این فرصتی که خداوند در اختیار آنها گذاشته باشند و هرگز در مسیر تبلیغ و کسب معارف دینی کوتاه و سستی نکرده و دچار غرور و تکبر نشوند.

همچنین حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده با اشاره به این که در حال حاضر طلاب جامعه الزهرا(س) نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها از جمله پاکستان خود مروج مکتب اهل بیت(ع) شده و مدارس علمیه زیادی به دست خواهران طلبه جامعه الزهرا(س) در کشورهای مختلف جهان تأسیس شده است، گفت: طلبگی مسیر خدمت به اهل بیت(ع) است و مردانی که اجازه می دهند همسرانشان در این مسیر گام برداند باید آنها را در امر تحصیل یاری کنند زیرا تحصیل برای بانوان بدون همکاری و حمایت اعضای خانواده به ویژه همسر کار دشواری خواهد بود./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات