۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۲۳۳۳۶
در آستانه محرم انجام می شود؛

رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین با حضور شخصیت های حوزوی

مسؤول پروژه نرم افزار مقتل الحسین(ع) با بیان این که برای ۱۰۰ عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران مجوز گرفته شده است،گفت: از این کتاب ها ۲۶ عنوان مقتل اختصاصی حضرت سیدالشهدا(ع) است.
مقتل الحسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جباری مسؤول پروژه نرم افزار مقتل الحسین(ع) در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نرم افزار مقتل الحسین(ع) با توجه به محدودیت هایی که در مالکیت معنوی برای اجازه کتاب ها بوده در نهایت از لیست اولیه که حدود 500 عنوان کتاب بود توانستیم برای 100 عنوان از نویسندگان و ناشران مجوز بگیریم.

وی افزود: از این کتاب ها 26 عنوان مقتل اختصاصی حضرت سیدالشهدا(ع) است و 32 عنوان هم کتاب هایی تاریخی هستند که بخش مربوط به امام حسین(ع) گزینش شده تا در این برنامه برای محققان و علاقه مندان عرضه شود.

مسؤول پروژه نرم افزار مقتل الحسین(ع) با بیان این که محور دیگر نرم افزار تاریخ و سیره امام حسین(ع) است، اظهار داشت: بخش دیگر کتاب های درباره اصحاب و یاران حضرت است، در بخش زیارات نیز 4 عنوان کتاب وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین درباره قیام کربلا و بازتاب آن و اشعار و ادبیات عاشورایی نیز محورهای کلی برنامه ها است که در این نرم افزار ارائه شده است و با قابلیت پژوهشی در اختیار محققان قرار می گیرد تا ان شاءالله کسانی که علاقه مند هستند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که درباره کتاب ها چند بار کار کارشناسی صورت گرفته است، ابراز داشت: این بررسی ها چند باره انجام شده تا از وجود کتاب های مشکل دار در مجموعه نرم افزار پیشگیری شود، در بخش کتابخانه 100 عنوان کتاب وجود دارد.

وی عنوان کرد: بخش جست وجوی نرم افزار مشرف به اطلاعات محتوای برنامه است، برای این که غیر از محققان و پژوهشگران، عموم علاقه مندان بتوانند از برنامه استفاده کنند یک بخش مقتل خوانی داریم که به صورت صوتی مقتل خوانده شده است.

مسؤول پروژه نرم افزار مقتل الحسین(ع) خاطرنشان کرد: در بخش سخنرانی از چند نفر از سخنرانان بزرگ و برجسته استفاده شده و می توان در سخنرانی جست وجو کرد، همچنین بخش مداحی و زیارات و اشعار از دیگر بخش های این نرم افزار است.

وی اضافه کرد: بخش دیگر هم مربوط به تصاویر مرتبط با کربلا و اماکن مرتبط است، در فاز دوم برنامه نسبت به افزایش تعداد متون کتاب ها و باقی قسمت ها اقدام خواهد شد.

گفتنی است، هفته آینده در مراسمی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از نرم افزار مقتل الحسین(ع) در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات