۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۲۳۵۲۴
حجت الاسلام دانشمند:

سلامت حج امسال به واسطه صلابت رهبر انقلاب رقم خورد

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: امسال با شنیده شدن صدای فریادهای مردم و هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود، مناسک حج بدون حادثه و با رفتار صحیح از سوی مسؤولان عربستانی اداره شد.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، شب گذشته در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با تأکید بر جهانی فکر کردن در فرهنگ انتظار، گفت: دنیا بسیار مریض و بیمار است و به سه غده خطرناک سرطانی مبتلا گشته است، این وظیفه ما است که با فقر، جنگ و فحشا که جهان را به خود مبتلا کردند مبارزه کنیم و به آن مبتلا نشویم، انتظار فرج با دعا برای فرج تفاوت دارد، چرا که انتظار فرج نیازمند عمل است نه اینکه انسان دست روی دست گذاشته و دعا کند.

برای فراهم کردن شرایط ظهور نیازمند بیداری هستیم

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به عملگرایی در زمینه مهدویت و فرهنگ انتظار، اظهار کرد: برای عمل داشتن در راستای فراهم آوردن شرایط ظهور باید به بیداری برسیم، بیداری نشانه‌هایی دارد، همه عالم نشانه دارد و برای فهم وجود هرچیزی باید نشانه آن را جست‌وجو کنیم، زندگی پر است از نشانه‌هایی که لازم است آنها را با بصیرت و بیداری ببینیم و مسیر درست را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه بصیرت در عرصه‌های مختلف نیاز انسان است، تصریح کرد: کسانی که در طول زندگی آبروی خود را حفظ کردند و با آبرو و عزت از دنیا رفتند، اینها بصیرت داشتند، کسانی که بصیرت داشته باشند هرگز آبرو و عزت خود را از دست نخواهند داد ولی افراد بی‌بصیرت در طول زندگی و حیات خود همواره آبروی خود را از دست خواهند داد.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به سیره علما در مسیر زندگی و زندگی با عزت و آبرو، عنوان کرد: انسان اگر بیدار باشد و نشانه‌های بیداری را دنبال کند می‌تواند آبرو و عزت خود را حفظ کند و سرانجام با همین عزت و آبرو از دنیا برود، مردم داری و رعایت اخلاق حسنه در مراوده با مردم یکی از راه‌های حفظ عزت و آبرو است.

تفکر التقاطی زمینه ساز تشکیل گروه‌هایی نظیر داعش و منافقین است

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تفکر التقاطی و ناهماهنگ با مبانی فکری اسلام را زمینه ‌ساز تشکیل گروه‌های ترور و تکفیری نظیر منافقین و داعش دانست و تصریح کرد: انسانی که بیدار باشد هرگز دنبال مدعیان دروغین و عرفان‌ها و مذاهب دروغین و فریبنده نخواهد رفت، چرا که بیداری عزت و کرامت نفس به انسان خواهد داد، بصیرت موجب می‌شود انسان خود را از گناه و جهنمی شد نجات دهد.

سخنان مقتدرانه سال گذشته رهبر انقلاب موجب سلامت حج امسال شد

حجت الاسلام دانشمند خاطرنشان کرد: داعش بسیاری از مردم عراق و سوریه را به جرم اینکه نامشان از اهل بیت(ع) بوده است به شهادت رساند، امیرالمؤمنان(ع) این روزها را می‌دیده است و راه تقیه را برای شیعیان باز گذاشته است، تفکرات التقاطی و بی‌مبنایی نظیر داعش حتی با نام افراد دشمنی دارد و به هر بهانه‌ای دست به جنایت و قتل و غارت می‌زند چرا که تفکر و گفتمانی ندارند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به سخنرانی مقتدرانه رهبر معظم انقلاب پس از فاجعه منا، اظهار کرد: امسال با شنیده شدن صدای فریادهای مردم و به ویژه سخنرانی‌های روحانیون و در رأس آن هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود، مناسک حج بدون حادثه و با رفتار صحیح از سوی آل سعود اداره شد، وهابیون مانند حیوان وحشی هستند که اگر از او فرار کنی حمله خواهد کرد و اگر به سمت او حمله کنی فرار کرده و خواهد ترسید.

توحید مهمترین مسأله در درک فرهنگ ظهور است

وی با اشاره به عظمت علمی امام صادق(ع) تصریح کرد و گفت: مفضل بن عمر یکی از علمای بزرگ اهل سنت است که وقتی با امام ششم شیعیان برای اولین بار در کلاس درس ایشان دیدار می‌کند متعجب شده و می‌گوید تمام دانشمندان عالم اگر جمع شوند شاگرد نو پای ایشان هم نخواهند شد. برخورداری از مکتب علمی و معرفتی اهل بیت(ع) یکی از مهمترین داشته‌های شیعیان است که دشمن تلاش می‌کند آن را از ما بگیرد.

حجت الاسلام دانشمند توحید را مهمترین مسأله در درک فرهنگ انتظار و شناخت امام زمان (عج) برشمرد و عنوان کرد: توحید انسان اگر درست باشد انسان می‌تواند به درستی به امام زمان(عج) متصل شود و از منتظرین واقعی باشد که بستر ساز شرایط ظهور خواهد بود./1304/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات