۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۸۷۳
امام‌جمعه مشهد اردهال:

اقتصاد مقاومتی حافظ ارزش‌های اسلامی است

دبیر تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، اقتصاد مقاومتی را اساس حفظ ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: در تلاشی مدون و مقاومت گونه باید تمدن اقتصادی اسلامی شکل داده شود.
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید و بیان بایسته‌های اقتصادی دولت دوازدهم پرداخت و اظهار داشت: دولت دوازدهم باید بستر استفاده از متخصصان جامعه اسلامی را تأمین کند؛ بر این اساس جامعه‌ای از منظر فقه اسلامی در حدود معیار و بلوغ اجتماعی خود قرار خواهد گرفت که برای جوان و استعدادهای فعال خود زمینه‌های اشتغال و تولید را فراهم کند.

امام‌جمعه مشهد اردهال با اشاره به این‌که اسلام از مدافعان اصلی زندگی معیار همراه با آرامش است، ابراز داشت: زندگی معیار و سالم از منظر شرع مقدس اسلام محیا نمی‌شود، مگر آن‌که دولت اسلامی با تکیه‌بر الگویی از اقتصاد سالم با ایجاد بسترهای تولید و اشتغال از ظرفیت‌های نیروی انسانی فعال و مستعد خود استفاده کند؛ بر این اساس صیانت از صحت استعدادهای جامعه اسلامی با آماده‌سازی بسترهای اشتغال ممکن خواهد شد.

دبیر تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه به الگوی نام‌گذاری چند سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت: باید توجه داشت که بیکاری در حال حاضر به‌عنوان یک اولویت حکومتی برای ولایت‌فقیه به یک دغدغه اساسی تبدیل‌شده است؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب برمدار این حقیقت در نام‌گذاری سال برای دولت و امت اسلام تعیین مشی فرموده‌اند.

وی ادامه داد: در چنین انسجامی که از سوی ولایت مطلقه فقیه در تعیین اولویت‌های کاری دولت اسلامی شکل پذیرفته، دولت اسلامی معیار آن دولتی است که از وحدت کلمه فراهم‌شده در نظام اسلامی برای رفع فقر و بیکاری بیشترین بهره‌برداری را انجام دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به این‌که اشتغال اساسی‌ترین شاخصه دینداری در نظام اسلامی است، اظهار داشت: دولتمردان باید توجه داشته باشند که اگر استعداد جوانان در مسیر تولید و اشتغال از سوی دولت به کار گرفته نشود، همین نشاط و طراوت جوانی زمینه انحراف برای سرمایه‌های نظام اسلامی خواهد شد.

امام‌جمعه مشهد اردهال بابیان این‌که اگر دولت بسترهای اشتغال را ایجاد نکند زمینه ظهور ناهنجاری‌های کلان اجتماعی در جامعه اسلامی فراهم خواهد شد، گفت: باید توجه داشت که نظام اسلامی که حاصل خوان پاک علما و شهدا است، امروز از سوی دشمنان مورد طمع و هدف قرارگرفته است؛ بر این اساس باید با انسجام ملی حاصل‌شده در اولویت کاری دولت، باید اشتغال و تولید شکوفا شود.

دبیر تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، اقتصاد مقاومتی را اساس حفظ ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: در تلاشی مدون و مقاومت گونه باید تمدن اقتصادی اسلامی شکل داده شود؛ باید توجه داشت که دشمنان تمام‌عیار به دنبال مخفی نگه‌داشتن الگوی تمدن ساز اقتصاد اسلامی هستند و از هیچ تلاشی برای مانع‌شدن از شکوفایی چنین الگوی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی بابیان این‌که القای این تفکر که «اسلام الگوی مدیریت اقتصادی ندارد» نشان از فتنه استعمار نوین دشمن است، ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است که امت اسلام مرید کدخدای جهان باشد که در مبانی اسلام از او به‌عنوان طاغوت یادشده است؛ بر این اساس دشمن به دنبال استعمار نوین منابع اقتصادی ملت‌های اسلامی است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات