۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۲۴۱۴۷
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

ایجاد الگوی عملی برای مخاطبان لازمه تقویت ولایت است

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: ایجاد الگوی عملی برای مخاطبان و استفاده از هر فرصت و امکاناتی برای تأثیرگذاری جریان دین لازمه تقویت ولایت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در همایش «لبیک یا حسین» ویژه مبلغان و ائمه جماعات که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه عید غدیر روزی برای سربازی مولای متقیان و تحقق اهداف ذات اقدس الهی در ابلاغ دین و رسالت انبیا است، اظهار داشت: مسأله ولایت را باید از خود آغاز کرد؛ چرا که حقیقت ولایت قرار گرفتن در یک سیستم هدایت و کرامت و سعادت است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه مسیر زندگی انسان گرفتار آفات و جریان های بی شمار است، افزود: احاطه بشر به وسیله چنین جریان هایی او را از مسیر ترسیم شده دور و به وادی های دیگر می کشاند حال آنکه موضوع ولایت یک جریان مستحکم و نفوذناپذیر است که ذات اقدس الهی در رأس آن قرار دارد و حرکت همسوی تأثیرگذار آن با محوریت «لا تأخذه لومه لائم» است.

وی عنوان داشت: اگر انسان ها به ولایت آن گونه که خداوند ترسیم کرده جامه عمل بپوشانند، جریان های انحرافی نمی توانند در بدنه چنین جریانی تأثیر بگذارند و مبلغان باید تبلیغ کننده چنین جریانی باشند.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه تحقق تقوا در جامعه نیازمند تشکیلاتی است، خاطرنشان کرد: در چنین تشکیلاتی باید ذات اقدس الهی در رأس باشد و در یک سلسله طولی ولایت از صدر تا قاعده در چنین تشکیلاتی جامه عمل یابد.

وی با بیان اینکه ولایت در صورت تحقق تقوا جریانی نفوذناپذیر است، گفت: 1400 سال تلاش اولیای خدا، ولایت را به ثمر نشاند هر چند که در جریان خودش نتوانست پیوستگی لازم برای اهل ایمان را جامه عمل بپوشاند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه در عصر ما امکان جامه عمل پوشاندن به ولایت به راحتی صورت می گیرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این راستا به عنوان یک پیش زمینه کار بزرگی را انجام داده است و به برکت نظام اسلامی ولایتی شکل گرفت که پیامش در سراسر جهان پخش می شود.

وی با بیان اینکه لازمه تقویت ولایت فقیه دو مسأله است، گفت: ایجاد الگوی عملی برای مخاطبان نخستین لازمه است که در این باره مبلغ دین اگر بخواهد در جریان ولایت تأثیرگذار باشد باید از خود آغاز کند و دیگر اینکه از هر فرصت و امکاناتی برای تأثیرگذاری جریان دین بهره ببریم.

حجت الاسلام بهرام پور علم کلام، فقه و اخلاق را جریان دین عنوان کرد و افزود: چنین علومی برای سبک زندگی نیاز است و شکل گیری تمدن اسلامی با نهادینه کردن آنها در زندگی انسان ها شکل می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: برای اثرگذاری در تبلیغ از خود آغاز کرده و برای خداوند تبلیغ کنیم تا اثرگذار باشد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات