۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۲۴۶۷۱
مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه خبر داد؛

راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در شهر مقدس قم

مسؤول علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از سال گذشته با حضور ۴۵ نفر آغاز به کار کرده است.
حجت الاسلام لبخندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی لبخندان مسؤول علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شامگاه چهارشنبه در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که برنامه ترویج معارف و فرهنگ حضرت زین العادین از 6 سال پیش آغاز شد، گفت: شاید ما هم تصور نمی کردیم که کار تا به امروز این اندازه گسترده شود و این تنها با عنایت حضرت بوده است.

وی افزود: در استان هرمزگان 60 درصد شیعه و 40درصد برادران اهل سنت هستند، در طول 6 سال گذشته خود اهل سنت و امام جمعه بندر قشم که از علمای بزرگ اهل سنت است می گوید از روزی که برکت این همایش با صحیفه سجادیه آشنا شدم یک روز صحیفه را از خود دور نکرده ام.

حجت الاسلام لبخندان با بیان این که حوزه و طلاب باید علم ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را در دست داشته باشند، اظهار داشت: همکاری علما و متفکران، طلاب و دست اندرکاران را برای استمرار این حرکت مهم دلگرم کرده است.

وی ادامه داد: در قم برای همه رشته ها و زمینه ها مؤسسه وجود دارد اما برای صحیفه سجادیه که کتابی بسیار مهم برای شیعیان به شمار می رود مؤسسه ای وجود نداشت اما خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته و مرکز صحیفه سجادیه از سال گذشته با حضور 45 نفر آغاز به کار کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه با بیان این که خوشبختانه این کار با فکر جدید و جدیت بسیاری ادامه پیدا می کند، ابراز داشت: برخی، شیعیان را متهم می کردند که به حفظ قرآن اهمیت نمی دهند اما دیگران جلوتر هستند اما امروز به برکت کار برای امام سجاد(ع) در استان هرمزگان در ضعیف ترین مناطق 15 نفر از جوانان از سال گذشته تا کنون حافظ قرآن و صحیفه سجادیه و برخی از آن ها نهج البلاغه شده اند.

وی عنوان کرد: چند کتاب حاصل فعالیت های علمی این کنگره در طول 6 سال گذشته است، بیش از هزار مقاله به این کنگره ارسال و در قم داوری شده که هر سال به عنوان سجاده خورشید چاپ می شود، عموم مردم نیز باید لذت بودن با اهل بیت(ع) را بچشند، خوشبختانه به این منظور نذر امام سجاد(ع) راه اندازی شده است.

مسؤول علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: سال گذشته نذرهای بسیاری صورت گرفت و در ایام مربوط به حضرت بین فقرا پخش می شد، امروز 2 هزار و 500 بسته نوشت افزار آماده شده که در اول مهرماه به نام امام سجاد(ع) به دست ایتام برسد و امیدواریم که تا اول مهر بیش از این ها باشد.

وی اضافه کرد: در کنار کار علمی باید فعالیت های در مسائل اجتماعی صورت گیرد تا مردم آشنا باشند، برخی از افراد برای مبلغ بسیار مختصری در زندان بودند که با عنایت امام سجاد(ع) 6 نفر در روز همایش آزاد شدند، همچنین خیرین به عشق حضرت خانه هایی درست کردند.

حجت الاسلام لبخندان با بیان این که دشمن بیکار ننشسته است و ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، گفت: باید با همت علما و طلاب این کارها گسترش پیدا کند تا مردم اثرات آن را در زندگی خود ببینند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات