۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۳۸۸
با سخنرانی آیت الله صدیقی؛

بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی در بارگاه منور رضوی برگزار شد

مراسم دومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله خزعلی، عضو فقید ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری با حضور آیت الله صدیقی و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار شد.
مجاهد بصیر؛ آیت الله خزعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم دومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو فقید ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری غروب یکشنبه با حضور آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در محل تالار قدس کتابخانه بارگاه منور رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات  ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این همایش با بیان این که در میان 5 هزار برنامه این معاونت در طول سال، برنامه هایی برای شناخت ابعاد شخصیتی چهره هایی چون مرحوم آیت الله خزعلی برنامه ریزی شده است، گفت: علت اهمیت این برنامه ها تأثیری است که ما می توانیم از زندگی این بزرگواران بپذیریم.

حسین ظریف منش، مدیرعاملی بنیاد بین المللی غدیر، سخنران دیگر این همایش بود که در وصف مرحوم آیت الله خزعلی گفت: ایشان یک فقیه، عالم ربانی، معلم اخلاق، مبارز شجاع و مفسر قرآن بود که از ابتدای انقلاب زندان و سختی ها را به جان خرید، تا ادای تکلیف و انجام وظیفه ای را که احساس می کرد در مقابل‌ زبان گویا و ذهن فعال خود بر عهده دارد، به درگاه خداوند عرضه کند.

وی افزود: مرحوم آیت الله خزعلی در تمام صحنه های انقلاب حاضر بود و از یاران نزدیک امام راحل به شمار می آمد؛ به گونه ای که ایشان پیام آور مسائل بین امام و مراجع تقلید بود. زمانی که آیت الله خزعلی در فیضیه بالای منبر رفت، الگوی جدیدی از فصاحت و بلاغت را نمایش داد چرا که هیچ گاه اهل رودربایستی و تساهل و تسامح نبود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر خاطرنشان کرد: آیت الله جنتی می فرمودند «در طول ۶۰ سال مراوده با آیت الله خزعلی یک گناه از ایشان ندیدم» و همین ویژگی هاست که باعث می شود ما ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

در ادامه این همایش، آیت الله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بنده افتخار دارم کع سال ها شاگرد آیت الله خزعلی و در مقاطعی نیز همسفر ایشان بودم و این اواخر هم خودشان از ما خواستند که ما این مسئولیت بنیاد بین المللی غدیر را به گردن بگیریم.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی شخصیت مرحوم آیت الله خزعلی، اظهار کرد: ایشان یکی از علمای موفقی بود که در سنگر جهاد مبارز بود و هم در دوره اصلاحات و‌ هم در اوخر دولت نهم که مشکلاتیبه وجود آمد، حضور فعال و موثر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سخنران پایانی این همایش بود و گفت: ما اخلاص، انقلابی بودن و نظم را در محضر آیت الله خزعلی آموختیم و در این مدت همواره جلسات درس ایشان در زمان مقرر تشکیل می شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از دو کتاب «تفسیر سوره حمد» از آثار مرحوم آیت الله خزعلی و «مجاهد بصیر» به قلم دکتر حسین ظریف منش رونمایی شد./820/پ203/ب1

ارسال نظرات