۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۲۶۵۳۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان فعالیت تبلیغی را مایه افتخار بدانند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب باید در کنار مجتهدپروری، پژوهش و تدریس، تبلیغ را یک برند و افتخار بدانند و به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این حوزه علمیه، اظهار کرد: تابستان امسال مدارس علمیه خراسان شمالی ازنظر فعالیت‌های فرهنگی و تهذیبی رونق خاصی داشتند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای علمی و جهادی در مدارس علمیه استان در تابستان امسال، اضافه کرد: ایام تابستان طلاب ما فرصت خوبی برای دانش‌افزایی و ارتقای بصیرت و روحیه جهادی داشتند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد در بحث غدیر اقدامات شایسته‌ای انجام داد و اثرگذاری ویژه‌ای بر مخاطبان داشت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های طلاب و روحانیان استان درزمینهٔ احیای فرهنگ غدیر، اظهار کرد: برگزاری سینمایش غدیر با نقش‌آفرینی طلاب یکی از اقدامات ارزنده‌ای بود که با استقبال کم‌نظیر مردم و مخاطبان روبرو شد.

وی با تأکید بر فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه‌های نوین تبلیغی، خاطرنشان کرد: طلاب در کنار مجتهدپروری، پژوهش و تدریس، تبلیغ را یک برند و افتخار بدانند و به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در بحث محتوای تبلیغ آنچه مدنظر شورای عالی حوزه علمیه خراسان است، اقدامات تحولی و حرکت در میسر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند اراده طلاب سبب تحول حوزه علمیه می‌شود؛ ازاین‌رو باید طلاب در راستای تحقق تحول در حوزه علمیه پیشنهادهای عملیاتی ارائه دهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: نظام جامع اخیراً به حوزه علمیه ابلاغ شده و با این برنامه اندکی از پیچ‌وخم‌های تحصیل چه در بخش برادران و چه در بخش خواهران کاسته شده است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در سال جدید در بحث اقدامات تحولی اهمیت به قرآن و اخلاق، قرآن محوری در برنامه‌ها و بصیرت افزایی و تعمیق آموخته‌های علمی است و باید همه تلاش کنیم آن را در عرصه عمل از سوی اساتید و طلاب شاهد باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلیعه سیر تحولی در حوزه علمیه خراسان شمالی نمایان شده و باید تلاش کنیم در این راستا حرکت کنیم تا به طلبه تراز انقلاب اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برسیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات