۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۲۷۰۲۱
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

امنیت امروز کشور مدیون نقش آفرینی مادران و همسران شهدا است

قاضی زاده هاشمی گفت: امام خمینی در جریان انقلاب به نقش مادران و همسران شهدا اشاره کرده بودند و امروز نیز نقش خانواده های شهدای مدافع حرم قابل مطالعه است. این که ایران در نتیجه تهاجم های دشمن ویران نشده، مدیون نقش مادران و همسران شهداست.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیش از غروب چهارشنبه در چهارمین دوره همایش «لشگر فرشتگان» که به مناسبت پاسداشت مقاومت خانواده های شهدای انقلاب اسلامی در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) پارک ملت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همسران، مادران و دختران شهدا در تحقق پیروزی هایی که در مسیر حق و حقیقت اتفاق افتاده، بی نقش نبوده اند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ خاطرات زیادی از جامعه زنان داریم. برخی زنان، زنان الگو هستند؛ چه در مسیر حق و چه در مسیر باطل. زنانی مانند حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) زنان قهرمان تاریخ در علم و عمل هستند؛ یعنی هم عالم و فاضل بودند، هم مادرانی نمونه محسوب می شدند و هم مجاهدان زمان خود بودند. از طرف دیگر زنانی مانند همسران حضرات هود و لوط وجود داشته اند که در برابر حق مقاومت می کردند.

وی با اشاره به نقش جامعه زنان در تعیین سعادت و یا شقاوت جوامع بشری خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی جامعه زنان هم می تواند رشد ایجاد کند و یک کشور و جامعه را متعالی کرده، برای آن جامعه ایمنی ایجاد کند و فرهنگ اصیل الهی را در آن جامعه ایجاد کند و هم می تواند باعث انحاط آن جامعه شود؛ همانگونه که رفتار زنان کوفه در مواجهه با نهضت حضرت مسلم به گونه ای بود که باعث شهادت امام زمان آن ها شد و از طرف دیگر رفتار زنان نوغان در تشییع پیکر امام رضا(ع) نمونه ای از انجام وظیفه اسلامی بود.

قاضی زاده هاشمی حضور زنان در جریان انقلاب اسلامی را عامل متمایز کننده این نهضت با سایر نهضت های دینی معاصر قلمداد کرد و گفت: در تاریخ نهضت های دینی ایران که در طی 250 سال اخیر اتفاق افتاده و تقریبا همه آن ها پس از پیروزی های موقت منجر به عقب گرد شده بود، تنها انقلاب اسلامی پیروز شد که عنصر کلیدی در این نهضت، حضور زنان در میدان انقلاب بود. وقتی بانوان یک جامعه حرکت می کنند، شوهران و فرزندان خود را نیز در این مسیر قرار می دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «جایگاه الگویی خانواده امیرمؤمنان(ع) به واسطه وجود مقدس حضرت زهرا(س) بود»، مادران و همسران شهدا را دنباله رو سیره آن حضرت دانست و افزود: امام خمینی(ره) در جریان انقلاب به نقش مادران و همسران شهدا اشاره کرده بودند و امروز نیز نقش خانواده های شهدای مدافع حرم قابل مطالعه است. این که ایران در نتیجه تهاجم های دشمن ویران نشده، مدیون نقش مادران و همسران شهداست.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بنا باشد دشمن بخواهد ما را به انحطاط بکشاند نیز روی نقش آفرینی زنان تمرکز می کند تا مانند آن چه در اندلس اتفاق افتاد را برای ما رقم بزند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات