۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۷۲۵۹
حجت‌الاسلام پناهیان:

همایش شیرخوارگان حسینی ریشه در معارف دینی ما دارد

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مجلس شیرخوارگان حسینی یک مجلس عوامانه نیست بلکه ریشه در معارف عمیق دینی ما دارد.
همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: مادران در سرنوشت فرزندان خود بسیار موثر هستند.

وی افزود: مادر حضرت مریم(س) از خداوند درخواست فرزند پسری کرده بود که او را نذر خادمی بیت‌المقدس کند، با وجود اینکه فرزندش دختر شد با کفالت حضرت زکریا(ع) او را راهی خدمت به خانه خدا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حضرت زکریا(ع) در معبد مکانی جدا از آقایان برای حضرت مریم(س) اختصاص دادند، حضرت مریم(س) در اثر بندگی الهی به چنان جایگاهی رسیدند که با فرشتگان سخن می‌گفتند و از آسمان برای او میوه‌های بهشتی آورده می‌شد، دعای مادر حضرت مریم(س) زمینه را برای او فراهم کرد که چنین پرورش یابد، بنابراین مادران از دعای خیر برای فرزندان خود غافل نشوند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه مجلس شیرخوارگان یک مجلس عوامانه نیست، عنوان کرد: چنین مجالسی ریشه در معارف عمیق دینی ما دارد، گاهی ممکن است شیطان به واسطه برخی گناهان انسان را از رحمت خداوند ناامید کند اما مادران هیچ گاه ناامید نشوند و این را بدانند که در مجلس امام حسین(ع) برای فرزندان خود دعا کنند اثرات مثبت آن را خواهند دید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مجالس امام حسین(ع) گاهی چنان لحظات نورانی برای انسان به وجود می‌آید که در همان لحظه دعای انسان مستجاب می‌شود بنابراین مادران برای فرزندان خود دعا کنند که فرزندان آنان سربازان امام زمان(عج) شوند.

وی با اشاره به اهمیت مجالس عزاداری زنانه، گفت: گاهی برخی از مجالس عزاداری خانگی که زنان برای امام حسین(ع) برپا می‌کنند اثرات مثبت فراوانی به همراه دارد که شاید در گردهمایی‌های عمومی به دست نیاید.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: آیت الله حق شناس همواره می فرمودند مجالس عزاداری امام حسین(ع) را که غریب هستند دریابید که آنجا خیلی چیزها به شما عطا می‌کنند، بنابراین ما باید افزون بر شرکت در مجالس عزاداری عمومی مجالس عزداری غریب را هم شرکت کنیم./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات