۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۲۷۶۵۸
مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان:

ورزش یکی از الزامات نشاط روحی طلاب است

مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان ورزش را یکی از الزامات نشاط روحی طلاب دانست و افزود: امروزه اثرات و فواید ورزش بر همگان آشکار است و اگر طلبه برنامه ورزشی نداشته باشد بدن سالمی نیز نخواهد داشت؛ در نتیجه نشاط کار و درس وی از بین می رود.
 مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان

حجت الاسلام حسین احمدی مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال شناخت هویت طلبگی و آینده طلاب، بیان داشت: طلبه با ورود به حوزه علمیه با برنامه ریزی درست و دقیق و انتخاب آگاهانه هدف و مسیر مناسب می تواند هویت طلبگی خود را بشناسد و آینده شغلی خود را به خوبی رقم بزند و به بن بست نخواهد رسید.

برنامه های حوزه علمیه کاملا مدون و تنظیم شده است

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برنامه های دقیق آموزشی حوزه علمیه، بیان داشت: برنامه های حوزه علمیه کاملا مدون و تنظیم شده است که مشخص می کند طلبه تا چه سطحی می تواند ادامه تحصیل دهد و چه فرصت های شغلی در راستای رشته تحصیلی او وجود دارد که طلبه می تواند با انتخاب آن ها به تالیف، تبلیغ، تدریس و سایر شغل های مرتبط بپردازد.

مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان طلاب را دارای دیدگاه دوراندیشانه دانست و افزود: طلاب دیدگاه بلند مدتی نسبت به ادامه تحصیل در سطوح بالاتر دارند و با راهنمایی اساتید حوزه و برنامه های دقیق آنان، آثار و برکات ادامه تحصیل را خواهند شناخت که این امر به رشد و پیشرفت طلاب کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام احمدی شرکت مستمر در کلاس ها را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت:  طلاب در طول تحصیل باید دروس طلبگی را محور کار و مطالعات خود قرار دهند و با برنامه ریزی مناسب در تمامی کلاس ها شرکت کند تا با فراگیری دروس به نحو احسن پس از اتمام تحصیل به  سرخوردگی دچار نشود.

مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان  ورزش را یکی از الزامات نشاط روحی طلاب دانست و افزود: امروزه اثرات و فواید ورزش بر همگان آشکار است و اگر طلبه برنامه ورزشی نداشته باشد، بدن سالمی نیز نخواهد داشت، در نتیجه نشاط کار و درس وی از بین می رود.

تفریح سالم لازمه نشاط  روحی و معنوی طلاب است

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: بسیاری از درد ها و بیماری ها به واسطه ورزش از بین می روند و انجام حرکات ورزشی سبب سلامت جسمی و روحی افراد می شود در نتیجه طلاب حوزه علمیه ورزش را باید در برنامه خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان  تفریح سالم را نیز لازمه نشاط  روحی و معنوی طلاب دانست و بیان داشت: تفریح سالمی که در راستای تحصیل و کار طلاب باشد با ایجاد فضایی مناسب تاثیر بسزایی در نشاط روحی آنان نیز دارد، تفریحاتی همچون طبیعت گردی و کوهنوردی ضمن تاثیر بر جسم طلاب بر ذهن آنان نیز اثر گذار است.

حجت الاسلام احمدی تغذیه مناسب طلاب را مهم دانست و افزود: طلبه باید مزاج خود را بشناسد و بر اساس آن تغذیه سالم داشته باشد زیرا شناخت مزاج و تغذیه مناسب بر روح و جسم طلاب تاثیرگزار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان  در ادامه بیان داشت: داده های علمی باید در حوزه علمیه به صورت عملی استفاده شوند تا طلبه بداند آموخته هایش کاربردی و تاثیرگذار است و در نتیجه مشکلات و مسائل را حل می کند که این امر سبب نشاط علمی طلاب نیز می شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات