۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۳۰۳۶۹
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی:

وظیفه اصلی خانواده تبیین ارزش ها و ضدارزش ها برای فرزندان است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: یکی از وظایف خانواده ها تبیین و تعریف معروفات، ارزش ها و ضد ارزش ها در رفتارهای فردی و اجتماعی برای فرزندان است.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی و استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به آیه 6 سوره تحریم "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْليکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ"، بیان کرد: والدین نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان با ارائه الگوهای مثبت دارند.

ضرورت آشناکردن فرزندان با مفاهیم ارزشی

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی ابراز کرد: یکی از وظایف خانواده ها تبیین و تعریف معروفات، ارزش ها و ضد ارزش ها در رفتارهای فردی و اجتماعی  برای فرزندان است.

حجت الاسلام اوحدی دین مبین اسلام را دین پیشگیری دانست و تصریح کرد: والدین باید ذهن، افکار و اندیشه فرزندان خود را در سن تربیتی بین 1 تا 7 سال و 7 تا 14 سال را با مفاهیم ارزشی و اسلامی آشنا کنند.

والدین از آثار مخرب غرب پیشگیری کنند

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در گمراه ساختن جوانان، اضافه کرد: والدین باید از آثار مخرب غرب پیشگیری کرده و نظارت دقیقی بر روند تربیتی فرزندان خود داشته باشند.

حجت الاسلام اوحدی ضمن بیان تاثیر بسیار معلمان بر دانش آموزان، افزود: معلم متعهد و متدین با تفکرات دینی خود به عنوان امانت دار خانواده ها، آثار تربیتی مثبتی بر دانش آموزان و جامعه دارد.

معاون حوزه علمیه استان مرکزی تهذیب گفت: معلمان می توانند با افکار و اندیشه های رشد یافته بر اساس مبانی ارزشی، مفاهیم دینی و معنوی را در کلاس های درسی خود به فرزندان آموزش دهند.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به تاثیر معلمان بر دانش آموزان، تاکید کرد: معلمان باید با افکار و رفتار خود دانش آموزان متعهد، متدین و ارزشی تربیت کرده و به جامعه تقدیم کنند.

معاون حوزه علمیه استان مرکزی تهذیب بیان کرد: معلمان باید با مفاهیم دینی، قرآن و عترت آشنایی بیشتری داشته و این مفاهیم را به دانش آموزان نیز انتقال داده تا سبب رشد جامعه اسلامی نیز شوند.

حجت الاسلام اوحدی در ادامه گفت: یکی از عوامل موثر بر هم فکری و هم پوشانی مدارس و خانواده ها ایجاد ارتباط بیشتر بین این دو نهاد با برگزاری جلسات اولیا و مربیان است تا با در میان گذاشتن نقاط قوت و ضعف دانش آموزان از آسیب های جدی پیشگری شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات