۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۱۱۱۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مهمترین دغدغه و نگرانی اولیای الهی هدایت بشر است

استاد حوزه علمیه مهمترین دغدغه و ناراحتی ائمه معصومین(ع) را هدایت بشر دانست و گفت: انسان عاقل منصف در برابر فرامین اولیای الهی سر تعظیم فرود می‌آورد؛ چرا که یقین دارد آنان طبیبانی حاذق و دردشناس هستند که می‌توانند درد او را به طور قطع درمان ‌کنند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام دهه سوم ماه محرم در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: طبیبان الهی نسبت به همه بیماری‌هایی که انسان را تهدید می‌کند آگاهی دارند.

وی افزود: آنان می‌دانستند که بیماری‌هایی که به انسان حمله می‌کند ذاتی نبوده و امری عارضی و قابل درمان است بنابراین انسان نباید نسبت به درمان و علاج این گونه بیماریها بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: به قول مرحوم فیض کاشانی انسان باید حداقل به اندازه‌ای که به طبیبان جسمی گوش می‌دهد و نسخه‌ صادر شده از سوی او را اجرایی می‌کند به همان میزان به نسخه طبیبان الهی جامه عمل بپوشاند تا بسیاری از بیماری‌های درونی او علاج شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما سراغ نداریم که طبیبی برای مردن مریض فوت شده‌اش گریه کرده باشد و تنها کاری که می‌تواند در حق او انجام دهد نوشتن جواز دفن است اما ما می‌دانیم که طبیبان الهی برای آخرت مردم اشک ریخته‌اند، امام علی(ع) در جنگ جمل برای کشته شدگان طرف مقابل گریه کردند چرا که آن خوارج کشته شده مسلمانانی بودند که در برابر امام عصر خود ایستادند و به جای آنکه به بهشت بروند راهی جهنم شدند.

این مفسر قرآن کریم مهمترین دغدغه و ناراحتی ائمه معصومین(ع) را هدایت بشر دانست و گفت: پیامبر(ص) طبیب و درمانگری نبود که در خانه بنشیند و منتظر بماند بیماران به ایشان مراجعه کنند بلکه خود با حضور در جمع مردم اقدام به درمان بیماری فکری و عملی آنان می‌کردند.

وی افزود: پیامبران و اولیای الهی قبل از تولد بیمار، بیماری او را می‌شناسند و به آینده اخروی او واقف هستند. انسان عاقل منصف در برابر فرامین اولیای الهی چون و چرا نمی‌آورد و یقین دارد که آنان طبیبانی حاذق و دردشناس هستند که درد او را به طور قطع درمان می‌کنند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه طبیبان الهی هرگز چیزی را از نزد خود بیان نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: اگر خداوند عاشق بنده‌ای شود حقایق بسیاری همچون صبر و شکیبایی، ادای امانت، صداقت، سخاوت، حیا، اخلاق صالحین و خداترسی را به او عطا می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات