۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۳۱۳۲۷
از سوی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صورت کرفت؛

تبیین انتظار مثبت و منفی برای ظهور منجی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: در انتظار منفی به جای زمینه‌سازی برای ظهور، به تعیین وقت برای ظهور، تطبیق علایم با افراد، ادعاهای ملاقات با امام زمان(عج) و نشان دادن چهره خشن از اسلام پرداخته می‌شود.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم در برنامه عطر عاشقی که در امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، با اشاره به دلایل قرآنی وجود امام زمان(عج)، گفت: یکی از نشانه‌های وجود امام زمان(عج) این است که بر اساس آیات قرآن کریم همه مردم در قیامت با امام خود به محضر خداوند خوانده می‌شوند، پس همه مردم در همه دوران‌ها دارای امام خواهند بود.

وی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های امام بر اساس آیات قرآن این است که خداوند فرموده هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، پس باید مردم همواره یک امام زمان داشته باشند که او را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: در یکی از آیات خداوند می‌فرماید چگونه شما کافر می‌شوید در حالی که قرآن و رسول دارید، این آیه نشان می‌دهد که بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) امت باید جانشینی برای او داشته باشد که همان امام است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به دلایل اجتماعی وجود امام زمان(عج) عنوان کرد: هر جامعه‌ای باید امید داشته باشد که با امام معصوم یا رهبر الهی ممکن است، مکاتب مادی با وجود پیشرفت‌های مادی نمی‌توانند انسان را به سعادت واقعی برسانند.

وی با تقسیم انتظار به منفی و مثبت، گفت: در انتظار مثبت منتظر زمینه را برای ظهور فراهم می‌کند اما در انتظار منفی شخص با این تصور که همه کارها به عهده امام زمان(عج) است دست روی دست می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: در انتظار مثبت بسیاری از امیدها شدنی است، تا جایی که یک روحانی سید نظیر امام راحل می‌آید و شاه کشوری را بیرون می‌کند یا یک رییس جمهور معلمی نظیر رجایی به رییس جمهور آمریکا وقت ملاقات نمی‌دهد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: در انتظار منفی به جای زمینه‌سازی برای ظهور، به تعیین وقت برای ظهور، تطبیق علایم با افراد، ادعاهای ملاقات با امام زمان(عج) و چهره خشن نشان دادن از اسلام پرداخته می‌شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات