۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۳۱۴۴۸
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا:

دستاوردهای بزرگی در دوران تحریم‌ها داشته‌ایم

سردار عبداللهی با تأکید بر این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت گسترده در سازندگی کشور داشته است، گفت: دستاوردهای بزرگی در دوران تحریم‌ها داشته‌ایم.
سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز در مراسم افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمن هیچ‌گاه مانع حرکت رو به رشد نظام اسلامی ایران نشده است، اظهار داشت: در دوران تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که شعار "ما می توانیم" با اجرای پروژه های عظیم به همت جوانان نخبه ایرانی و با تکیه بر دانش بومی به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مجموعه تولید آهن اسفنجی میانه به عنوان پروژه پرکاربرد مشهود است که نماد مشارکت سپاه در سازندگی کشور و نبوغ و توان ایرانی می باشد.

سردار عبداللهی با تأکید بر این‎‌که کیفیت، سرعت و قیمت از مولفه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است، گفت: معتقدیم با تحریم و تهدیدهای ناجوانمردانه دشمن اگر وحدت و یکپارچگی حفظ شود، همان فرمایش تاریخی امام راحل مبنی بر این‌که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، ثابت خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که با عمل به شعار «ما می‌توانیم» امروز شاهد دستاوردهای بزرگی هستیم، گفت: اگر بخواهیم از خام‌فروشی نفت و تکیه بر درآمدهای نفتیرهایی یابیم، باید به سمت معادن حرکت کنیم، از سوی دیگر نقدینگی بسیار خوبی در دست مردم است و اگر دولت بتواند بستر امن برای اعتماد و سرمایه‌گذاری مردم فراهم کند، هم ملت و هم دولت سود خواهند برد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: قرارگاه خاتم براساس روحیه اعتقادی و بسیجی در راستای ایجاد اشتعال توانسته در حوزه‌های مختلف براساس اولویت دولت فعالیت داشته باشد، منظور ما اولویت‌هایی هستند که کوچک‌ترین غفلت از آن باعث چالش‌هایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در پروژه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه ۳۰۰ پیمانکار و شرکت بومی منطقه حضور داشته اند گفت: سرمایه عظیم کشور نیروی انسانی است و پول در رتبه‌های دیگر است و اگر توجه به این موضوع شود همانند دوران دفاع مقدس در برابر تحریم‌ها خواهیم ایستاد.

سردار عبداللهی با تأکید بر این‌که کاهش بروکراسی اداری سرعت اجرای پروژه‌ها را دو برابر خواهد کرد و به تبع آن سرمایه‌گذارها نیز وارد عمل می‌شوند، گفت: در پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی ۹۶ درصد خلوص داشتیم،حتی در بحث امور زیست محیطی از گاز طبیعی بهره بردیم و ۹۰ درصد پروژه با تکیه به توان داخلی بوده که یک افتخار برای ماست.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به ۱۰ میلیون تن در سال، طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان یکی از طرح‌های 8 گانه طراحی و با تکمیل چرخه تولید فولاد آذربایجان را تأمین خواهد کرد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات