۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۹۹۰
مسؤول حوزه علمیه امیرالمومنین فامنین:

اظهارات ترامپ خلاف عرف دیپلماسی بود

حجت الاسلام مصباح گفت: اجرای دیپلماسی فشار و زور از سوی آمریکا می طلبد مسؤولان جمهوری اسلامی ایران که امروزه به عنوان یک قدرت در منطقه شناخته شده، با اتخاذ مواضعی محکم و مقتدر پاسخی در هم شکننده به آن ها داده تا فکر تعرض به این مرز و بوم را برای همیشه فراموش کنند.
IMG۱۹۵۷۴۸۲۸

حجت الاسلام رضا مصباح مدیر مدرسه علمیه امیر المؤمنین(ع) شهر فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا کفت: اظهارات ترامپ بر خلاف عرف دیپلماسی بود.

وی افزود: عرف دیپلماسی بر اساس فرهنگ و احترام متقابل است؛ به میزان رعایت هر کشوری بستگی دارد که رییس جمهور آمریکا هیچ بویی از این مسایل نبرده است.

امام جمعه فامنین ابراز داشت: ادبیات کشورهای جهان بر اساس احترام به حقوق یکدیگر بنا نهاده شده اما کشورهای سلطه طلب از جمله آمریکا با ادعای حقوق بشر همیشه حقوق دیگر کشورها را پایمال کرده اند.

وی تصریح کرد: جهت گیری خصمانه آمریکا نسبت به خاورمیانه به ویژه جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا امنیت در این منطقه با چالش های متعددی همراه شود.

حجت الاسلام مصباح اظهار داشت: اجرای دیپلماسی فشار و زور از سوی آمریکا می طلبد که مسؤولان جمهوری اسلامی ایران که امروزه به عنوان یک قدرت در منطقه شناخته شده، با اتخاذ مواضعی محکم و مقتدر پاسخی در هم شکننده به آن ها داده تا فکر تعرض به این مرز و بوم را برای همیشه فراموش کنند.

وی با بیان این که سپاه امروزه از جمله نهادهایی است که در مقابل تروریست ها ایستاده افزود: ترامپ با اظهارات خود عجز و ناتوانی کشورش را در اجرای برنامه های خصمانه خود که در خاورمیانه داشته اند را به گوش همگان رساند و با توهین و تحریم محور مقاومت یعنی سپاه سعی در منزوی ساختن این نهاد ارزشمند را دارد.

استاد مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) افزود: دولت در این برهه از زمان می تواند با ارتباط با جامعه جهانی موارد نقض برجام را به گوش همگان رسانده و با مقاومت و ایستادگی مدافع حقوق مشروع خود در سطح جامعه بین الملل باشد.

وی در پایان افزود: مسؤولان کشور با اتحاد و همدلی گوش به فرمایشات مقام معظم رهبری داده تا با این وسیله دشمن را نا کام و برنامه های آنها که در جهت منزوی کردن ایران اسلامی است را خنثی کنند./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات