۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۳۳۵۱۳
امام جمعه موقت اهواز:

آموزه های مکتب امام حسین باید سرلوحه زندگی ما باشد

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مسئله اربعین حسینی، گفت: مکتب و آموزه های امام حسین(ع) را نباید از یاد ببریم؛ بلکه باید این آموزه ها را در زندگی خودمان سرلوحه قرار دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام پیش روی اربعین حسینی و سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: اربعین حسینی و پیاده روی این کنگره عظیم برای ما شیعیان بسیار حائز اهمیت است و احیای اربعین باید در اولویت همه ما قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت موضوع اربعین حسینی، ابراز داشت: اربعین حسینی به دلیل این مهم است، که اولین زیارت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در این روز یعنی در اربعین حسین بن علی(ع) صورت گرفته است.

نویسنده کتاب پنج جلدی عصر امام خمینی(ره) در ادامه بیان داشت: قدر متقین این است که جابر ابن عبدالله انصاری همراه با جناب عطیه عوفی که فقیه و محدث آن دوران بوده، وارد کربلای معلی شد و بر بالای قبر اباعبدالله الحسین(ع)، امام سوم شیعیان خطابه خواند.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان افزود: جابر ابن عبدالله انصاری در آن خطابه امام حسین(ع) را به مردم عصر خودش و اطرافیانش معرفی کرد و به مردم دوران خودش توجه داد که از اباعبدالله الحسین(ع) و این نور الهی غفلت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه اربعین حسینی و احیای آن مانع از یاد بردن اباعبدالله الحسین(ع) خواهد شد، تصریح کرد: احیای اربعین حسینی برای این مهم است که نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) فراموش نشود، زیرا که مکتب و آموزه های امام حسین(ع) را نباید از یاد ببریم و در زندگی خودمان سرلوحه قرار دهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: زمانی که اباعبدالله الحسین(ع) به شهادت رسید، تلاش های فراوانی شد که نامی از این امام همام باقی نماند؛ متوکل عباسی ملعون در زمان خودش دستور داد که کربلا را شخم بزنند و سد خاکی را بشکنند که آب بلند شود تا قبر اباعبدالله الحسین(ع) را فرا بگیرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان بیان داشت: دشمن همچنان مانند زمان متوکل و دیگر ملعونان در صدد ضربه زدن به اسلام وفرهنگ ناب شیعه است و دشمنان نمی خواهند که فریضه هایی همچون اربعین حسینی صورت بگیرد؛ پس می طلبد که در احیای ارزش های دینی مانند اربعین حسینی تلاش کنیم./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات