۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۳۳۵۹۷
مديركل صدا و سيماي مركز قم:

«کارکردهای اجتماعی» از ارکان محافل مذهبی است

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: اگر محافل دینی در جنبه های اجتماعی کارکردی نداشته باشند به یقین کارکردشان ناقص است، چون نمی توان گفت یک مجموعه ای داریم که کاری به زندگی بشر ندارد.
حجت الاسلام لطفی نیاسر

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دین در همه امور زندگی انسان‌ها حضور دارد، گفت: ما اگر به جنبه های کارکردی دین نگاه کنیم یک حضور حداکثری گسترده از دین را در زمینه های مختلف خواهیم دید.

فعالیت در امور اجتماعی مکمل کار محافل مذهبی است

مديركل صدا و سيماي مركز قم با بیان اینکه خدمات اجتماعی یکی از زمینه هایی است که دین در آن حضور فعالانه باید داشته باشد، اظهار داشت: اگر محافل دینی در جنبه های اجتماعی کارکردی نداشته باشند به یقین کارکردشان ناقص است، چون  نمی توان گفت یک مجموعه ای داریم که کاری به زندگی بشر ندارد.

وی ادامه داد: نظریه پردازها در حوزه های علمیه باید جلوه های اجتماعی کار خود را در پوشش جامعه مشاهده کنند؛ این مهم بدان معناست که شخصی که در امور دینی مشغول فعالیت است نمی تواند چشم خودش را نسبت به کارکردهای اجتماعی فرو بندد.

حوزه های اجتماعی باید با مراکز دینی تعامل برقرار کنند

حجت الاسلام لطفی نیاسر با تأکید بر اینکه حوزه های اجتماعی باید با مراکز دینی تعامل داشته باشند، عنوان کرد: حوزه های اجتماعی باید با مراکز دینی تعامل برقرار کنند؛ دلیل این موضوع این است که حوزه های اجتماعی برای مردمی در حال تلاش هستند که در جامعه دینی زندگی می کنند، بنابراین نمی توان امور آنها را جز با دین راه انداخت.

مديركل صدا و سيماي مركز قم با اشاره به اینکه برخی از مراکز دینی یا محافل مذهبی وارد مسائل و خدمات اجتماعی نمی شوند و غرق در مباحث معرفتی یا مسائل عمیق علمی شده اند، ابراز داشت: اگر این مراکز و محافل توجهی به مسائل اجتماعی نداشته باشند به یقین هر کاری کنند کامل نبوده و ابتر است.

وی افزود: باید برای حل مشکلات جامعه دینی به راهکارهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، ترکیبی اجتماعی - دینی بدهیم، زیرا مشکلات جامعه ای که زیرساخت هایش دینی است را نمی توان بدون در نظر گرفتن احکام دین حل کرد؛ بر این اساس نسخه هایی که برای حل مشکلات جامعه دینی داده می شود باید آمیزه ای از رویکردهای دینی- اجتماعی باشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات