۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۶۲۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حضور گسترده پیروان مذاهب مختلف در اربعین نشان از شناخت فرهنگ عاشورا دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین در طول تاریخ بشر بی‌نظیر است، گفت: حضور گسترده پیروان ادیان و مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر شناخت آنان نسبت به امام حسین(ع) و واقعه عاشورا است.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: راهپیمایی اربعین که در سالهای اخیر به اوج خود رسیده که بیانگر عنایت اهل بیت(ع) به ما دارد این حرکت معنوی دیگر از یک راهپیمایی ساده عبور کرده و به یک حماسه، نهضت و شعار ماندگار تبدیل شده است.

وی افزود: امروز این راهپیمایی عظیم که در طول تاریخ بشر بی‌نظیر است به عنوان شعائر شیعه به شمار می‌رود. بزرگترین تجمع مسلمانان در طول تاریخ متعلق به ایام حج است که بیش از سه یا چهار میلیون حاجی در کنار هم برای انجام مناسک حج جمع می‌شوند اما در تجمع اربعین ما شاهد حضور بیست میلیون زائران حسینی در این راهپیمایی هستیم که امید است زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: یکی از نشانه‌ها برای آمدن امام زمان(عج) آن است که نسبت به امام حسین(ع) یک شناخت جهانی حاصل می‌شود؛ گفت: امام زمان(عج) زمانی که از پرده غیب خارج می‌شوند و سر بر خانه خدا می‌گذارند می‌فرمایند: من فرزند کسی هستم که او را تشنه لب به شهادت رساندند؛ این کلام امام نشان از شناختی است که مردم در جوامع مختلف از امام حسین(ع) دارند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حضور گسترده ادیان و مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر شناخت آنان نسبت به امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارد بنابراین حضور در این راهپیمایی ثواب و پاداش ویژه دارد اما در کنار این مهم یاری رساندن و مهمان نوازی از زائران اربعین نیز بسیار مهم و باارزش خواهد بود چرا که ایجاد رفاه، پشتیبانی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی زمینه گسترده شدن این حرکت عظیم در سالهای آتی خواهد شد.

وی در پایان اکرام زوار حسینی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: کمک مردمی در خدمت رسانی به زوار اربعین بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه قرار گیرد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات