۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۳۳۷۰۲
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

تأمین اقلام برخی مواکب عراقی از سوی ایران

رییس ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه برخی استان ها در دو مرز شلمچه و چذابه مواکبی برپا کردند، گفت: مواکب برپا شده کشور عراق در حد امکانات مواکب ما بوده و اقلام بسیاری از آنها از سوی ستاد عتبات ایران تأمین می شود.
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، رییس ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه استقرار مواکب در مرزها از چند روز پیش آغاز شده و پذیرایی از زائران در حال انجام است، افزود: سایر استان ها در دو مرز مواکبی برپا کردند که کمک هایشان به خودشان اختصاص دارد هر چند که در مکاتبات صورت گرفته اعلام کردیم نیازی به برپایی مواکب نیست و اقلام مورد نیاز مواکب خوزستانی مستقر در مرزها تهیه شوند.

رییس ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه اصراری بر تحویل اقلام مورد نیاز از سایر استان ها نداریم، افزود: به مسؤولان سایر استان ها اعلام کردیم که خود اقلام مورد نیاز را میان مواکب تقسیم کنند البته در مرز چذابه تاکنون دو موکب مردمی از اصفهان مستقر هستند اما در مرز شلمچه حضور سایر استان ها همچون فارس، بوشهر و اصفهان پررنگ تر به چشم می آید.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سازمان های اوقاف چندین استان در پی ادغام با اوقاف خوزستان یک موکب برپا کرده اند، تصریح کرد: امیداوریم تا در زمینه پذیرایی از زوار با مشکلی مواجه نشویم و مواکب برپا شده کشور عراق در حد امکانات مواکب ما بوده و اقلام بسیاری از آنها از سوی ستاد عتبات ایران تأمین می شود.

حجت الاسلام موسوی از آمادگی ستاد عتبات برای استقرار مواکب خبر داد و گفت: همه مواکب در پایانه شلمچه مستقر و پذیرایی از زائران را آغاز کرده اند و در چذابه نیز 80 درصد مواکب مستقرند که تا چند روز آینده به طور تمام و کمال استقرار خواهند یافت.

وی در پایان عنوان داشت: طرف عراقی در مرز چذابه تهیه اقلام و امکانات را از ما خواسته و اعلام کرد که نیازی به برپایی مواکب ایرانی در عراق وجود ندارد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات