۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۴۰۰۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

صلوات روح و باطن انسان را پاک و تطهیر می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صلوات بالاترین اذکار است، گفت: صلوات روح و باطن انسان را از هر نوع آلودگی و تاریکی پاک می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شنبه شب در مسجد الزهرا(س)، گفت: خداوند اهل بیت(ع) را از هر گونه آلودگی و پلیدی دور ساخت.

وی افزود: پاکی و طهارت انسان‌ها در گرو اطاعت و تبعیت از اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره یک امام شناسی کامل است، ابراز کرد: در کلام و سیره علما و بزرگان دین مداومت به قرائت زیارت جامعه بسیار توصیه شده است آیت‌الله بهجت 70 سال زیارت جامعه کبیره را قرائت کردند.

استاد حوزه علمیه رسیدن به  درجات و مراتب عالیه را در گرو توسل و اشک بر اهل بیت(ع) دانست و گفت: زیارت جامعه کبیره کلام معصوم است و همه امامان به قرائت آن اهتمام ویژه داشتند. انسان اگر می‌خواهد پاک و تطهری شود و روشنی نور اهل بیت(ع) در وجودش تجلی یابد به فرموده امام صادق(ع) زیاد باید اهل ذکر صلوات باشد.

وی با اشاره به آثار صلوات، اظهار داشت: صلوات ذات انسان را پاک می‌کند، گاهی در ذات انسان ناپاکی‌هایی وجود دارد که تنها راه نجات از آن، گرفتن دست ولایی اهل بیت(ع) است و صلوات بهترین وسیله برای اتصال به اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه صلوات دارای دو صورت باطنی و ظاهری است، گفت: ظاهر صلوات همان لفظی است که ما آن را ذکر می‌کنیم، پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی یک سلام و صلوات بر من پیامبر بفرستد خداوند هزار درود بر او می‌فرستد و تمام عالم وجود بر این شخص درود می‌فرستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) بسیار کثیر الصلوات بودند، عنوان کرد: خداوند متعال حضرت ابراهیم(ع) را به سبب آن که بسیار صلوات می‌فرستاد ایشان را خلیل خود نامیدند بنابراین هر کسی که خود را به پیامبر(ص) وصل کند محبوب الهی می‌شود.

وی امامان معصوم(ع) را روح و باطن صلوات بیان کرد و اظهار داشت: تبعیت و اطاعت از اهل بیت(ع) سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‎کند بر همین اساس کسب نورانیت و پاکی مداومت در گفتن ذکر صلوات است. صلوات بالاترین اذکار است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات