۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۳۴۱۳۲

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی پیامی صادر کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و الصّلاة و السلام علی حبيب إله العالمين أبي‌القاسم محمّد و آله الطاهرين سيّما بقيّة اللّه في الأرضين و اللّعن علی أعدائهم أجمعين،
و السلام علی أبي‌الأحرار و قطب الأبرار مولانا و مولی الکونين أبي‌عبداللّه الحسين سيدالشهداء و علی أولاده و أصحابه المظلومين.
و سلام و تحيّت الهي بر خادمان و چاکران و غلامان و زائران آستان فرشته پاسبان حسيني
حادثه خونين کربلا در عاشوراي سال 61 هجري، نقطه عطفي در تاريخ بشريّت و مدار تأثير و الهام‌ به همه انسان‌هاي آزاده و مجاهد جهان است. آنان که سر مطهّر عزيز خدا را در عاشوراي آن سال به بالاي نيزه بردند آرزو داشتند که نام حسين علیه‌السلام براي هميشه محو و نور آن خاموش گردد.
آنان پنداشتند که وقتي اشعه‌ی خورشيد عاشورا در غروب آن روز بي‌فروغ مي‌گردد، جنايات وحشيانه اين جانيان به ظاهر انسان هم، در تاريکي اوراق تاريخ پنهان می‌شود و نامي از حسين و يارانش باقي نمی‌ماند؛
«يرِيدُونَ لِيطْفِئُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»
مگر مي‌شود نوري را که خدا بر افروخته، خاموش نمود؟!
اين همان سرّي است که حضرت زينب سلام الله عليها در مجلس طاغوت زمان، خطاب به او فرمود: «يَا يَزيد کد کيدَک وَ اسعِ سَعيَک فَو َاللّه لا تَمحُو ذِکرَنَا وَ لا تُميت وَحيَنا»
و امروز دنيا شاهد بزرگ‌ترين اجتماع بشري در اربعين سيّدالشهداء عليه‌السلام است. آن هم اجتماع انسان‌هاي آزاده با شعور و شجاع که صفات والاي انساني را از پيشوايان ديني خود فرا گرفته، و شور و شوق اين حماسه بزرگ و اين کنگره عظيم جهاني را زياد مي‌نمايند.
آري، اين عظمت، ترجمان فرموده پيامبر اکرم صلّی الله عليه و آله و سلّم است که فرمود: «إنَّ لِلحُسَين حَرارة فِي قُلُوبِ المُؤمِنينَ لَا تَبرد أبداً»
و شما خادمان و نوکران پرافتخار اين دربار بهشتي بر خود بباليد که ارباب و مولا و آقايي، مانند امام حسين عليه السلام داريد که فرمود: «أميري حسين و نعم الأمير»
حقير کوچک‌ترين خادم خدّام حسين و جاروکش موکب‌ها و تکايا و حسينيه‌‌ها، به شما پير غلامان و جوانان و نوجوانان عاشورايي افتخار مي‌کنم، و از عزيزاني که تاج خدمت دربار خدايي حضرت سيد الشهداء عليه السلام را بر سر دارند، و خلعت نوکري آن حضرت را پوشيده‌اند، خاضعانه التماس دعا دارم؛ يَا لَيتَني کُنتُ مَعَکُم فَأفوزَ فَوزاً عَظيماً
در پايان عرض مي‌کنم:
غلام صافي تو صافيان‌اند  پُر از مهر تو از پير و جوان اند
همه از مرد و زن اهل ولايند  محبّ و جان نثاران شمايند
به الطاف شما اميدوارند * غلامان شما را بنده‌وارند

لطف الله صافي
صفر المظفر 1439 هـ.ق

۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات