۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۳۵۴۷۶
مسؤول بسیج مداحان قم مطرح کرد؛

خودسازی و بصیرت دو ویژگی مهم مداح تراز انقلاب اسلامی

مسؤول بسیج مداحان استان قم به تشریح ویژگی های مداح تراز انقلاب اسلامی پرداخت و خودسازی و بصیرت را دو خصوصیت مهم مداحان انقلابی عنوان کرد.
سید رضا جدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا جدّا در حاشیه نخستین دوره سوگواره «سفینة النجاه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که باید از ظرفیت های اقشار مختلف استفاده شود، این همایش با همکاری بسیج هنرمندان و بسیج مداحان استان قم در راستای هم افزایی در میان اقشار بسیج، برای نخستین بار برگزار شده است.

مسؤول بسیج مداحان قم اظهار داشت: با توجه به این که محتوا، شاکله کار مداحان است و شاعران فراهم کننده این محتویات، اشعار و مضمون های مورد استفاده مداحان هستند، این همایش کمک می کند تا ارتباطی میان شاعران و مداحان شکل بگیرد و سبب بهره وری بالا در اجرای مراسمات و مداحی ها باشد.

وی با بیان این که برگزاری چنین مراسماتی به پرورش مداحان تراز انقلاب اسلامی کمک می کند، ابراز داشت: موجبات افزایش بصیرت در میان مداحان و شاعران با برگزاری چنین همایش هایی فراهم می شود؛ ذهنیت های مختلف و تراوشات متفاوتی وجود دارد که در این همایش ها همه از آن ها استفاده می کنند.

جدّا هدف دیگر این مراسم را پیشرفت اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست که منجر به افزایش بصیرت جامعه و هیأت ها می شود و تأکید کرد: مداح تراز انقلاب باید «خود ساخته» باشد تا سخنی تأثیر گذاری داشته باشد و این خود ساختگی نتیجه «با تقوا» بودن و «اخلاص» مداحان است.

وی با بیان این که الحمدلله در سطح استان قم تعداد بیشماری از مداحان معروف و کشوری ما خصوصیات مداح تراز انقلاب اسلامی را دارا هستند، بیان داشت: «بصیرت» ویژگی دیگر مداح تراز انقلاب اسلامی است و اگر بصیرت نباشد، نکته هایی که مداح باید در بزنگاه ها بیان کند، از آن ها غافل می شود؛ در این صورت مداح نتوانسته به رسالت خود عمل کند.

مسؤول بسیج مداحان قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که گاهی یک بیت شعر یک مداح، برابر با ساعت ها سخنرانی است و تأثیرگذاری بالایی دارد، تأکید کرد: جایگاه مداحی باید در حد اعلا مدنظر قرار گرفته و اشعاری که مورد استفاده مداحان واقع می شود، اشعار پر مغز، با محتوا و درباره با موضوعات روز و حاوی پیام انقلاب باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، ما باید کاری کنیم که شخصی که پای منبر ما می نشیند، به معرفت و بصیرت او افزوده شود؛ هدف از مداحی هم صرفا گریه گرفتن از مردم نیست؛ اگر چه گریه کردن در مصیبت اهل بیت(ع) مرتبه ای از فضیلت است اما این بخشی از رسالت مداحان است./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات