۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۴۹۶
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

۱۱ اثر جدید مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی رونمایی شد

۱۱ اثر جدید مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد.
رونمایی از آثار مؤسسه موضوع شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 11 اثر تازه منتشر شده مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی روز یکشنبه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که حجت الاسلام فلاح زاده و دیگر مسؤولان مؤسسه موضوع شناسی حضور داشتند، حضرت آیت الله مکارم شیرازی هنگام رونمایی از اثرهای این مؤسسه گفت: خوشبختانه زحمات خوبی برای فراهم کردن آثار انجام شده است و امیدواریم که مورد استفاده همگان به ویژه جامعه علمی قرار گیرد.

این 11 اثر رونمایی شده شامل موضوع شناسی آیین تکریم اهل بیت(ع) و آسیب شناسی آن، حرز، رشوه، مسافت شرعی، ارزش سنجی درهم و دینار، اعتکاف، بازی های اینترنتی، وحدت و تعدد در جرائم، روش های نوین باروری انسان، بانک خون بند ناف و در آمدی بر دانش موضوع شناسی می شود.

بر اساس گفته حجت الاسلام میرمحمدی مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام، این مؤسسه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال 91 در شهر قم آغاز به کار کرد و فلسفه تأسیسآن  موضوع‌شناسی مسائل نوظهور و نوپدیدی در راستای ساماندهی حوزه‌های پژوهشی فقهی است.

 یکی از مسائلی که مراجع تقلید در صدور فتوا به آن نیازمند هستند، شناسایی موضوعات فقهی است که بعد از موضوع شناسی احکام، صدور حکم و فتوا برای مراجع تقلید آسان خواهد شد.

تدوین علم موضوع‌شناسی به عنوان یک علم جدید، بسترسازی موضوع‌شناسی به عنوان یک حرکت گسترده و تخصصی، تسهیل و تسریع در افتای مراجع تقلید، طرح استفتائات تخصصی در عرصه فقه حکومتی و مدیریت، پاسخگویی به پرسش‌ها راهبردی مبتنی موضوع شناسی فقهی، ترویج و گسترش نتایج موضوعات فقهی را از مهم‌ترین اهداف این مؤسسه است.

مأموریت‌ اصلی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، شناخت موضوعات فقهی و تبدیل و بهینه‌سازی آن با تکیه بر توانایی‌های نهفته در حوزه و دانشگاه از طریق پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی است.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی همچنین از رونمایی 19 اثر دیگر این مؤسسه همزمان با هفته پژوهش با در حضور یکی از مراجع تقلید خبر داد.

همچنین حجت الاسلام فلاح زاده رییس هیأت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام با اشاره به برنامه های این مؤسسه از گزینش پژوهشگران و تربیت آن ها برای موضوع شناسی در زمینه احکام فقهی خبر داد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات