۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۷۹۲
اربعین؛

خوزستان جزئی از فرهنگ عاشورا است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه مردم خوزستان توانایی ها و امکاناتشان را برای خدمت به زائران حسینی در طبق اخلاص گذاشته اند، گفت: خدمت رسانی بی دریغ خوزستانی ها به خادمان حسینی و وجود دو مرز شلمچه و چذابه، خوزستان را جزئی از فرهنگ عاشورا کرده است.
شفیعی 

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه ملت ایران با فرهنگ عاشورا و عشق اباعبدالله الحسین(ع) آشنا است، اظهار داشت: تربیت ملت ایران براساس تربیت حسینی است که چنین تربیتی را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم و امام بزرگوار در آغاز جنگ تحمیلی بیان داشت که سیدالشهدا(ع) تکلیف ما را مشخص کرده است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه ملت پیام امام راحل را درک و جان فشانی های هشت سال دفاع مقدس را ثبت کردند، افزود: در سال های اخیر معجزه اربعین حسینی به نمایش مجدد درآمد و از آنجا که نهضت حسینی تا انقلاب امام حجت(عج) جاوید خواهد بود؛ بنابراین چنین معجزه ای در هر مقطعی به شکلی خود را نشان خواهد داد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین در سال های اخیر از حرکت محدود در عراق به حرکتی جهانی تبدیل شده است، عنوان داشت: اربعین چشم دنیا را متوجه خود کرده است و با توجه به وجود دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستانی که به واقع کربلای ایران و جزئی از فرهنگ عاشورا است شاهد خدمت رسانی بی دریغ به زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

حجت الاسلام شفیعی ابراز داشت: مردم خوزستان توانایی ها و امکانات و از همه مهمتر عواطف و احساساتشان را در طبق اخلاص گذاشته و شرف و سعادت میزبانی از شمار عظیمی از راهپیمایان اربعین حسینی را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه در خوزستان شاهد جلوه های بسیار زیبایی از همدلی و میزبانی هستیم، تصریح کرد: ملت شاهد است که خوزستانی ها همانگونه که در سال های دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند امروزه هم با سربلندی پذیرا و میزبان راهپیمایان حسینی هستند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه باید به مردم خوزستان افتخار کرد، خاطرنشان شد: از هم استانی هایمان در پذیرایی از زوار تقدیر و تشکر کرده و دست آنها را بوسیده و گرد پای خادمان حسینی را بر چشم مان قرار می دهیم.

این مقام مسؤول ابراز امیداوری کرد تا تلاش مخلصانه و بی ریای مردم خوزستان مورد قبول حضرت سیدالشهدا قرار گیرد.

حجت الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با رمز ماندگاری و پایداری راهپیمایی اربعین حسینی ابراز داشت: پایداری اربعین را باید در رمز ماندگاری و پایداری عاشورا جست و جو کرد و رمز ماندگاری عاشورا اراده الهی است که مزد سربلندی و مجاهدت خالص سیدالشهدا را در جاودانگی و پایداری قیام عاشورا تا قیام قیامت قرار داد./9456/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات