۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۵۸۹۶
نمایشگاه مطبوعات؛

مشکل مرز خسروی در حال حل شدن است

رییس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد که مشکل بوجود ‌آمده در مرز خسروی در حال حل شدن است.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

سردار محمدرضا مقیمی رییس پلیس آگاهی ناجا در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در مورد حوادث اخیر ضرب و شتم دو روحانی در تهران گفت: پرونده این دو ضارب نیز در دست اقدام است و موضوعی به اسم شیطان‌پرسیتی مطرح نبود و شاید قدری رسانه‌ها باعث شدند که یک فضایی نادست ایجاد شود زیرا هرچیزی را که می‌شنوند می‌نویسند.

وی ادامه داد: این پرونده هم همانند سایر پرونده‌ها روال عادی خود را طی می‌کند ولی قطعا با وجود آن که یه مقدار حساسیت جامعه روی این موضوع بیشتر شده است این پرونده کمی سریع‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس پلیس تهران بزرگ در مورد این که آیا پرونده به دلیل دو مضروب روحانی به دادگاه روحانیت منتقل می‌شود یا خیر تاکید کرد: در مورد این موضوع براساس آنچه قانون معین کرده باشد رفتار خواهیم کرد.

سردار مقیمی درباره تلاش ناجا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی نباید به تنهایی توسط ناجا از بین برود بلکه باید دید جامعه‌شناسان برای این جامعه چه کردند، زیرا در ناجا ما به مقابله و مبارزه با جرم می‌پردازیم و در حقیقت کار اصلی ما آسیب‌شناسی جرائم و مبارزه با آنها است.

وی افزود: برای این که جرائم در جامعه نقش می‌گیرد خیلی از سازمان‌های دیگر نقش دارند و خیلی از دستگاه‌ها باید برای کاهش این جرائم به میدان عمل بیایند یک بخشی از این وظیفه برعهده پلیس آگاهی است که باید با کمک مجامع قضایی سریعا به حکم پرونده‌ها رسیدگی کند.

رییس پلیس آگاهی ناجا در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز ابراز کرد: چیزی که در جامعه خیلی مهم‌تر است فرهنگ جامعه می‌باشد، ما نباید تصور کنیم که جرائم برای یکسری افراد کج‌اندیش یا تنها موضوعات مالی است، خیلی از موراد که منجر به جرائم می‌شود به خاطر فرهنگ یک جامعه رخ می‌دهد.

سردار مقیمی تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه دست برخی از افراد آن جامعه خواهد بود، کسی که در یک فرهنگ دستی برکار دارد بسیاری از مواقع می‌تواند موثر باشد، خیلی از مواقع می‌بینیم که سارقی که سرقت می‌کند به خاطر گرسنگی نیست بلکه از بابت مسائل دیگری این کار را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: به همین جهت خوب نیست که ما همه چیز را براساس فقر و موضوعات دیگر ببینیم از این رو بسیاری از سازمان‌های ما از جمله حوزه باید در کارهای فرهنگی جامعه به مردم کمک کنند و در بحث پلیسی نیز ما به اقدامات خود رسیدگی خواهیم کرد.

رییس پلیس آگاهی ناجا در پایان در مورد مسدودی مرز خسروی برای زائران اربعین گفت: دوستان ما در قرارگاه اربعین در حال پیگیری مشکل به وجود آمده هستند و سریعا مشکل برطرف خواهد شد./816/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات