۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۹۹۳
حسینی تأکید کرد؛

تقویت باورهای دینی راه پیشگیری آسیب های اجتماعی

وزیر اسبق ارشاد با بیان این که تقویت اعتقادات و باورهای دینی نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد، گفت: روحانیت باید جامعه را بر اساس آموزه های دینی تربیت کند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی و نفوذ فرهنگی دشمن و نقش حوزه در مهار آسیب ها گفت: عوامل متعدد دست به دست هم می دهد تا با یک ناهنجاری در جامعه مواجه می شویم.

وی افزود: قطعا مشکلات اقتصادی و کمرنگ شدن اعتقادات دینی و مذهبی در این مسیر می تواند اثرگذار باشد و به مشکلات دامن بزند، فعالیت های ضد فرهنگی که مسأله بی بند و باری را در جامعه توسعه می دهد می تواند آسیب های اجتماعی را افزایش دهد.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی با تأکید بر این که اصل در اینگونه موارد باید پیشگیری باشد، اظهار داشت: جامعه به ویژه نسل جوان باید به سمتی سوق داده شوند که درگیر آسیب های اجتماعی نشده و گرفتار نشوند، قطعا نقش آموزش و آگاهی رسانی برای پیشگیری امری بسیار مهم است.

وی با بیان این که تقویت اعتقادات و باورهای دینی نقش ویژه ای در پیشگری از آسیب های اجتماعی دارد، ادامه داد: از دیرباز وقتی روحانی در محلی حضور پیدا می کرد به گونه ای تبلیغ انجام می داد که حتی مردم در فقر و مشکلات مسائل شرعی را رعایت می کردند.

حسینی با بیان این که روحانیت باید جامعه را بر اساس آموزه های دینی تربیت کند، ابراز داشت: جامعه امروز بسیار گسترده شده و نمی توانیم ارتباطات چهره به چهره ای که در گذشته بود را داشته باشیم از این رو نمی توان پاسخگوی نیازهای جامعه بود.

وی ادامه داد: همچنین در سیستم آموزشی کشور نیز مشکلاتی وجود دارد و همه عوامل دست به دست هم دادند که فرهنگ لاابالی گری رونق پیدا کرده است، البته دستگاه های اجرایی نیز مقصر بودند چرا که باید دیدبانی می کردند و مراقب لازم را انجام می دادند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این که باید تلاش گسترده ای انجام دهیم و از همه ابزارها استفاده کنیم، ابراز داشت: فضای مجازی به ابزاری برای ترویج فرهنگ غیر اسلامی و غیر انقلابی تبدیل شده است که باید متقابلا کار و تلاش کنیم.

وی افزود: نیروهای متدین و مؤمن باید احساس مسؤولیت کنند و حضور فعال داشته باشند، نباید انفعال داشته باشیم بلکه باید فعالیت ایجابی کنیم تا اثرگذار باشد، مشاهده کردیم مسأله شهادت شهید حججی فضای بسیار خوبی ایجاد کرد و امروز جریان اربعین یک پدیده تأثیرگذار  نه تنها در ایران بلکه در جهان شده است.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما باید میدان دار باشیم و با خلاقیت و نوآوری توطئه های دشمن را در حاشیه قرار دهیم، اگر دچار کم عملی و کم همتی باشیم دیگران میداندار شده و تهاجمی عمل می کنند، دشمنان هر روز طراحی دارند و درصدد بهره گیری از هر موضوعی هستند از این رو باید متحدتر و منسجم تر کار کنیم، رهبر انقلاب تأکید دارند که باید جبهه ای کار شود، ظرفیت های فراوانی داریم که اگر دشمن در اختیار داشت بسیار تأثیرگذار عمل می کرد.

وی با اشاره به نقش شوراهای عالی بادستی در سامان دادن به این وضعیت ادامه داد: این شوراها باید قرارگاه مرکزی باشند و انتظارات رهبر انقلاب بسیار بیش از این است که در حال مشاهده هستیم، زحمت می کشند و کار کردند و سند خوبی را به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده کرده است اما این که بهترین سند نوشته شود و به بایگانی سپرده شود فایده ای ندارد.

حسینی ابراز داشت: در کنار تدوین اسناد باید نظارت مستمر و دقیق هم وجود داشته باشد، شاید باید در سازوکار و ترکیب شورای انقلاب فرهنگی تجدید نظر و بحث کرد که وقتی ترکیب عمده برای دولتی ها است چگونه می توان اگر کوتاهی انجام شد بر آنان نظارت کرد، باید با استفاده از تجربیات فعالیت بهتری ساماندهی شود البته رسانه ها در این زمینه بسیار نقش دارند و می توانیم مطالبه گر باشیم تا به وظایف خود به خوبی عمل کنند./۱۳۲۳/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات