۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۴۹۱
شمخانی:

قبول نکردن درخواست آمریکا برای مذاکره نشان از یأس آمریکا در مقابله با ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره رد درخواست آمریکا از سوی رییس جمهور، گفت: عدم قبول این مذاکره و صحبت نشان می‌دهد که آمریکا از مقابله با ایران دچار یأس و ناامیدی شده است.
دریادار شمخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در راهپیمایی 13آبان که صبح امروز در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد با اشاره به دفاع‌های جانانه و حماسی ملت ایران در مقابل آمریکا، اظهار داشت: دفاع مردم ما در مقابل هیأت حاکمه آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، سیاه و سفید در دوران تک‌قطبی، چندقطبی و دوقطبی نشان داد که خون‌هایی که از مردم ما ریخته شده است برای حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: 13 آبان در اصل روز مبازره با استکبار است، این روز دانش‌آوز است و امروز دانش‌آموزان ما قوی‌تر از همیشه در صحنه‌های مختلف اعتراض به سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ حضور پیدا می‌کنند.

دریادار شمخانی یادآور شد: در روز 13آبان 1358 برای اولین بار اقدامات خصمانه و فعال آمریکا علیه ایران مشخص شد ولی تا زمانی که ایرانی؛ ایرانی و حسینی است، آنها دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهد داشت.

وی افزود: آمریکا با اقداماتی همچون اقدامات براندازانه، اقدامات نظامی، تلاش در جهت تضعیف قدرت دفاعی ایران، مخالفت با پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های فضایی، هسته‌ای و موشکی، تلاش برای مواجهه‌سازی ایران با بحران‌های امنیتی و مدیریتی استحاله از درون، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان، مشوه جلوه دادن چهره اسلام و انقلاب اسلامی در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی در تلاش برای براندازی ایران بوده است.

چهار دهه تلاش آمریکا علیه ایران عامل قدرتمند شدن ایران در مقابل غرب شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: آمریکا در طول چهار دهه همه نوع تلاشی را علیه ایران کرد اما نتیجه آن این شد که همه بگویند ایران از غرب قدرتمندتر شده است، در واقع تمام فعالیت آنها با شکست در مقابل ایران همراه بود.

دریادار شمخانی بیان کرد: در طول این چهار دهه مبارزه با آمریکا برای ملت ایران، عزت، اقتدار، جبران تحقیر گذشتگان به پشتوانه اتکا به قدرت لایزال الهی فراهم شد.

وی با بیان اینکه آمریکا به جای درس‌گرفتن از کارها و شکست‌های خود به سوی پرده‌برداری از مادر بمب‌ها رفته است، خاطرنشان کرد: آمریکا امروز به جای عبرت‌گیری، حرف از مادر تحریم‌ها می‌زند، آنچه آمریکا از عنوان مادر استفاده می‌کند تنها مادرهای بدنام تاریخ هستند که هر دو توان اقتصادی، هسته‌ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما در برابر مادر اولی که آمریکا از آن یاد کرد یعنی ( مادر بمب‌ها ) ایستادگی کردیم و آن را بی‌اثر نمودیم، امروز هم در مقابله با مادر دوم آمریکا یعنی (مادر تحریم) می‌ایستیم و آن را هم بی‌اثر می‌سازیم، قطعا تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی مسیری است که این اقدام دژخیمانه ایالات متحده آمریکا را از حَیز انتفاع خواهد انداخت.

دریادار شمخانی افزود: امروز اقتدار ملت ما و انقلاب اسلامی پشتوانه خوبی برای مدیران، سیاستمداران و رهبران کشور ما است، وقتی می‌بینیم که از رییس جمهور ما درخواست مذاکره و صحبت می‌شود نشان می‌دهد که دشمن ما به سوی یأس از مقابله با ایران رفته است.

ترامپ در تحقق ایده‌های انتخاباتی داخلی و خارجی‌اش شکست خورده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه عدم قبول این مذاکره و صحبت نشان از واقعیت عدم منطقی بودن، جمع شدن اقدامات خصمانه و اهانت به ملت ایران است، تصریح کرد: قبول درخواست چنین فردی که از سوی ملت آمریکا و برخی سیاستمداران این کشور هم با عنوان فردی که عدم سلامت روانی دارد درست نیست، امروز ترامپ در تحقق ایده‌های انتخاباتی داخلی و خارجی‌اش شکست خورده است.

وی ادامه داد: در آمریکا به سلامت انتخاب ترامپ شک و ظن وجود دارد، با این وجود او در زمان چندقطبی‌گرایی حرف های تک‌قطبی‌گرایانه می‌زند، امروز هم‌پیمانان ترامپ و دوستان منطقه‌ای او خوب می‌دانند که ترامپ توان عمل کردن به لاف‌های خود را ندارد.

فرصت‌زایی برای ایران از داخل تهدیدهای مختلف شکل گرفت

دریادار شمخانی یادآور شد: امروز در منطقه ما پس از ناکامی‌های پیاپی آمریکا در عراق و افغانستان شاهد هستیم که پس از تست موشک قاره‌پیما در آن سوی دنیا در جنوب شرق آسیا نیز تست بمب هسته‌ای می‌شود، بنابراین لاف‌های آمریکا و ترامپ برای همه رو شده و همه از ترامپ در ذهن خودشخصی دیوانه ترسیم می‌کنند.

وی تاکید کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که ایران در زمان دوقطبی و حتی چندقطبی دنیا در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کرد و از این فرصت برای رشد و توسعه خود استفاده کرد، امنیت و اقتدار منطقه‌ای و ثبات داخلی کشور ایران ناشی از فرصت‌زایی از درون همین تهدیدها بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه پایبندی ایران به برجام برای همگان محرز است، اظهار داشت: در حال حاضر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل به تعهدات جمهوری اسلامی ایران را بارها تایید کرده است، امروز جهان بر روی این موضوع تأکید دارد که هیچ مسأله‌ای در مذاکرات برجام همچون مسائل دفاعی، منطقه‌ای و موشکی قابل مذاکره نیست و این الگو مورد حمایت جهانیان است.

شمخانی خاطرنشان کرد: ریس جمهور آمریکا امروز تلاش می‌کند با شر و شور علیه ایران، اعمال تحریم‌های جدید و تجمیع تحریم‌های قبلی ما را به زانو درآورد درحالی که تلاش او بیهوده است، تلاش آمریکا برای متحدسازی برای متحدین منطقه‌ای متفرق و غیرقابل اعتماد به طور قطع عبث خواهد بود، زیرا ایران علیه تلاش‌های آمریکا برای اعلام صدای واحد و پرداختن به فوری‌ترین مشکلات داخلی یعنی حفظ استقلال، اشتغال، معیشت به منظور سکوی پرش و جهش اقدام می‌کند.

ایران در رأس قله اقتدار و صلابت و ثبات منطقه قرار دارد

وی ادامه داد: نماد اقتدار در منطقه خاورمیانه مشخص است، امروز ایران در رأس قله اقتدار و صلابت و ثبات قرار دارد، همچنین سایر کشورهای منطقه و غیره که در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به کارشکنی علیه ایران پرداختند امروز از درون دچار عجز و ناتوانی شدند و  تولید و ثبات آنها در منطقه نیز فاقد هویت شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حضور ملت ایران، تدبیر امام خمینی(ره) در عصر خود و امروز رهبر معظم انقلاب بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در مقایسه با داشته‌های دیگران است، همین ویژگی‌ها عاملی برای عقب راندن دشمنان و عدم اعتماد به آمریکایی‌ها شده است.

دریادار شمخانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به هیچ‌کس نه صدام، نه مبارک و نه شاه رحم نکردند، این عدم اعتماد در ذهن مردم ما و سایر کشورهای منطقه ثبت شده است.

وی در پایان گفت: امیداواریم 13آبان امسال نسبت به گذشته بتواند استحکام وحدت، همراه‌سازی ملت ایران، حاکمیت، حل مشکل اقتصادی کشور را برای ما به ارمغان بیاورد تا 13 آبان 97 آمریکا در منطقه ما عاجزتر از 13 آبان سال 96 ظهور پیدا کند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات