۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۳۶۵۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

پیاده‌روی مذهبی تأثیر فرهنگی عمیقی بر جامعه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: سفرها و پیاده‌روی‌های مذهبی ازجمله پیاده‌روی اربعین و ۲۸ صفر تأثیر فرهنگی و مذهبی عمیقی در جامعه دارند.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی در دومین روز حرکت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشستی که به‌منظور ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر برگزار شد، بر زمینه‌سازی برای برگزاری پرشور و شعور مراسم این ایام از سوی متولیان تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی و هم گامی دستگاه‌های مختلف در این راستا، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی ۲۸ صفر باید هدفمند بوده و دستگاه‌ها نیز در این راستا تعامل و همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی به حضور نیروی انتظامی در این روزها اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی حضورش در تمام کشور محسوس است و در این ایام نیز می‌تواند امنیت و آرامش را برای زائران به ارمغان بیاورد.

وی کمبود ایستگاه‌های صلواتی و نبود سرویس بهداشتی را ازجمله مشکلات پیش روی زائران پیاده برشمرد و افزود: برای رفاه حال زائران پیاده در مسیر گلستان - مشهد باید ایستگاه صلواتی ایجاد و تعدادی سرویس بهداشتی صحرایی در مسیر تعبیه شود.

دبی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی برای تسهیل در امور، خدمات‌دهی بهتر، ایجاد روند مطلوب اقدامات و اخذ تمهیدات در این زمینه گفت: جلسه کارشناسی در این رابطه در استانداری خراسان شمالی با موضوع زیارت برای برنامه‌ریزی مدون تشکیل می‌شود تا در این زمینه مشکل خاصی بروز و ظهور نکند و سختی سفر کمی برای زائران پیاده هموار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه این سفرهای مذهبی، معنوی اثرات تربیتی در لایه‌های درونی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: سفرها و پیاده‌روی‌های مذهبی ازجمله پیاده‌روی اربعین و 28 صفر تأثیر فرهنگی و مذهبی عمیقی در جامعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید نهادهای استانی با کمک دستگاه‌های خدمات رسان به کمک مردم بیایند، اضافه کرد: اگر در مسیر هم مشکلی پیش بیاید باید از زائران حمایت کنیم تا آنها احساس نکنند که تنها هستند و این در ذهنشان باشد اگر مشکلی پیش آید از حمایت گسترده برخورد هستند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات