۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۲۲۷
رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی:

زیارت سیدالشهدا در اربعین سرمایه ظهور امام زمان است

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: زیارت روز اربعین و عاشورا یکی از سرمایه های ظهور امام زمان(عج) است و ایشان با پرچم «یا لثارات الحسین» ظهور خواهند کرد.
حجت الاسلام شریعتی تبار

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اهمیت و تبیین زیارت اربعین، اظهار کرد: زیارت روز اربعین زیارت سیدالشهدا(ع) است و به تعبیر امام حسن عسگری(ع) یکی از پنج شاخصه مهم در شناخت انسان مؤمن است.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی تصریح کرد: پایه گذار این حرکت حماسی خود ائمه اطهار(س) هستند و بنا به نقل مشهور اولین زائر اربعین سیدالشهدا(ع) امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند.

وی اشاره ای به آموزش زیارت اربعین توسط امام صادق(ع) به شیعیان کرد وگفت: ایشان برای روز اربعین زیارتی مشابه زیارت عاشورا به اصحاب و شیعیان تعلیم و آموزش دادند که امروز این زیارت در اختیار ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام شریعتی تبار تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام بزرگان و علمای دین به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین اهتمام ویژه ای داشتند و آن را جامعه ترویج می دادند.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی راهپیمایی بزرگ اربعین را یکی از رویدادهای ارزشمند و دشمن شکن شیعیان دانست و افزود: امروز به فضل الهی به رغم تهدیدها و توطئه های نظام سلطه جهانی علیه شیعه، این حرکت به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است.

وی به تأثیر زیارت اربعین در بحث ظهور امام زمان(عج)  اشاره کرد و گفت: زیارت روز اربعین و عاشورا یکی از سرمایه های ظهور امام زمان(عج) است و ایشان با پرچم «یا لثارات الحسین» ظهور خواهند کرد.

حجت الاسلام شریعتی تبار در ادامه به مرور چند پیام مهم در رابطه با پیاده روی روز اربعین سیدالشهدا(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: از جمله پیام های مهم پیاده روی در روز اربعین تجدید میثاق با امام حسین(ع)، اخلاص، عزت و ظلم ستیزی در جهان اسلام است که ما امروز برای پیشبرد اهداف جهان اسلام و ملت ایران به این پیام ها نیازمند هستیم.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی اظهار کرد: علما و بزرگان دین با الهام گرفتن از حدیث امام حسن عسگری(ع) و تعلیمی که امام جعفر صادق(ع) در رابطه با زیارت اربعین به ما آموختند همواره بر حضور گسترده و پرشور در این حماسه بزرگ تأکید می کنند.

حجت الاسلام شریعتی تبار تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر حرکت عظیم و پرشور اربعین تأکید ویژه ای دارند و بر انجام آن توصیه می کنند. در گذشته نیز علما و بزرگان دین شب های جمعه برای زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده از نجف به سمت کربلا می رفتند و همواره بر زیارت سیدالشهدا(ع) تأکید داشتند.

رییس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی افزود: امروز اربعین به صورت یک نهضت و حماسه بزرگ در بین کشورهای مسلمان ایجاد شده؛ به طوری که پیام «هیهات منا الذله» نرفتن در زیر بار ظلم و ستم و عزت اسلامی است./820/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات