۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۳۲۳
آیت الله علما:

انعکاس پیاده روی عظیم اربعین جهانیان را متحیر می کند

آیت الله علما با اشاره به اینکه انعکاس پیاده روی عظیم اربعین، جهانیان را متحیر خواهد کرد گفت: پیاده روی عظیم اربعین نمادی از حضور گسترده پیروان مکتب سیدالشهدا و زنده بودن قیام عاشورا است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ابراز داشت: پیاده روی اربعین بیانگر اهداف سیدالشهدا (ع) بوده و میزبانی از زائران اربعین باید تا بازگشت تمام زائران تداوم یابد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که بازتاب مناسبی از اربعین حسینی در غرب و شرق جهان منتشر شود قطعا همه مردم از این حرکت میلیونی و گسترده متحیر و متعجب خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: پیاده روی عظیم اربعین نمادی از حضور گسترده پیروان مکتب سیدالشهدا(ع) و زنده بودن قیام عاشورا است.

وی در ادامه مطرح کرد: مدیریت مردمی مراسم اربعین با حضور 25 میلیون زائر از برکات ولایت بوده و خوشبختانه این مراسم هر ساله به بهترین صورت برگزار می شود و سالیانه بر خیل مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین افزوده می شود.

آیت الله علما اظهار داشت: مدیریت مراسمی به این عظمت از عهده هر دولتی خارج بوده و مردم خود مراسم را مدیریت می کنند، عربستان سعودی با تمام ثروت خویش در موسم حج تمتع تنها پذیرای یک و نیم میلیون نفر است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به نامگذاری روز 27 صفر به نام روز وقف تاکید کرد: باید موقوفات در مصارف خاص خود صرف شوند زیرا اگر در مصرف موقوفات زیاده روی شود خیری نصیب مردم و جامعه نخواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: سنت حسنه وقف قدمتی دیرینه دارد تا جایی که امروز موقوفاتی با 150 و یا 200 سال قدمت در این شهر وجود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی عنوان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، پرخسارت ترین کار انسان، تنبلی در کتابخوانی است./۸۵۷۱۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات