۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۷۰۸
امام جمعه آبگرم:

کتاب باید با روش‌های مؤثر به مخاطب معرفی شود

حجت الاسلام صالحی گفت: برخی از کتاب‌ها به دلیل ناشناخته بودن مورد استفاده اهل مطالعه قرار نمی‌گیرد از این رو باید این کتاب‌ها با روش‌های موثر به مخاطب معرفی شود.
حجت الاسلام علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی امام جمعه شهرستان آبگرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی گفت: یکی از عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی افزایش جایگزین‌ها و بدل‌هایی چون رسانه صداوسیما اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که در تمام کارها استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عامل دیگر کاهش فرهنگ کتابخوانی افزود: دلیل دیگر گران بودن قیمت کتاب است فرهنگ کتابخوانی باید در تمام امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تبلیغ شود و همچنین چهره‌های علمی و فرهنگی به مردم شناسانده شوند.

امام جمعه آبگرم در ادامه با اشاره به راهکارهای مورد نیاز در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید در سطح شهر کتابخانه‌های کوچک و سیار برپا شود به مناسبت‌های مختلف از کتاب برای هدیه دادن استفاده شود هم چنین می‌توان در معماری منازل بخشی از ساختمان را به کتابخانه اختصاص داد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی کتاب‌های ناشناخته به مردم ابراز کرد: برخی از کتاب‌ها به دلیل ناشناخته بودن مورد استفاده اهل مطالعه قرار نمی‌گیرد از این رو باید این کتاب‌ها با روش‌های موثر به مخاطب معرفی شود تا مورد استفاده و بهره‌مندی قرار بگیرد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به محور قرار گرفتن علم و دانش در ترویج فرهنگ کتابخوانی تصریح کرد: زمانی که زندگی‌ها دانش محور شود مردم به سوی مطالعه کتاب سوق پیدا می‌کنند اما متاسفانه امروزه سطح زندگی‌ها با فرهنگ و مطالعه عجین نشده است و بیشتر مردم احساس دانایی می‌کنند.

وی در پایان گفت: دلیل دیگر عدم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی مدرک‌گرایی کاذب است تا زمانی‌که در ذهن کسی سوال ایجاد نشود افراد به دنبال جواب سوال و مطالعه نمی‌روند راه دیگر تبلیغ فرهنگ کتابخوانی ارزش دادن به چهره‌های برجسته علمی است./۸۷۳ت۳۰۲/س/

ارسال نظرات