۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۳۹۷۳۷
امام جمعه بهار:

مسائل فرهنگی اصلی ترین محور بسیج است

حجت الاسلام حاتم نیا گفت: از روز نخست تشکیل بسیج نتایج عالی نصیب جامعه شد و تا امروز نیز ادامه داشته است و آخرین آن نیز نابودی داعش با رهبری حضرت آقا بود.
حاتم نیا

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا امام جمعه شهر بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دور اندیشی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام عزیز جملاتی را درباره هر نهادی ایراد فرمودند که پشت هر کدام از آن ها باری از مطالب وجود دارد.

وی ادامه داد: ایشان بسیج را شجره طیبه نام نهادند به معنی درختی تنومند که دارای ثمرات زیادی است و امروز می بینیم این اسم زیبایی که امام روی بسیج در حدود سی سال پیش گذاشتند هر روز جلوه بیشتری از دور اندیشی امام را مشخص می کند.

حجت الاسلام حاتم نیا به شکست داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات این شجره طیبه ریشه کن کردن داعش است که درچند روز اخیر ظاهر شد و معنا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: داعش بلای عظیمی بود که اگر ادامه پیدا می کرد می توانست آبروی اسلام را از بین ببرد و بهانه ای را به دست دشمنان قسم خورده اسلام دهد اما نابودی داعش نیز از برکات بسیج است.

امام جمعه بهار با اشاره به بیداری اسلامی مردم منطقه، خاطر نشان کرد: امروز می بینیم نتیجه های آن منحصر به ایران اسلامی نیست و ریشه های تنومند آن درعراق، سوریه و لبنان ظاهر شده است.

وی ادامه داد: حضور مسلمانان کشورهای مختلف در جنگ با داعش به طبعیت از ایران نشانی دیگر از ریشه دواندن بسیج در منطقه است که نمونه آن تیپ فاطمیون افغانستان است.

حجت الاسلام حاتم نیا بسیج را نخل برومندی توصیف کرد که امام خمینی(ره) بنیان گذارش بود و گفت: از روز نخست تشکیل بسیج نتایج عالی نصیب جامعه شد و تا امروز نیز ادامه داشته است و آخرین آن نیز نابودی داعش با رهبری حضرت آقا بود.

وی فرد بسیجی را یک الگوی کامل برای همه توصیف کرد و گفت: اگر واقعا کسی بسیجی باشد در تمام ابعاد زندگی می تواند برای دیگران الگویی باشد که نه تنها گفتارش بلکه منش و رفتارش نیز هدایت کننده مردم است.

این استاد حوزه جبهه فرهنگی را جبهه اصلی حضور بسیج عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه در دوره دفاع مقدس افراد بسیجی در جبهه جنگ مشغول جهاد بودند اما دامنه اصلی فعالیت آنها حول محور فرهنگی می چرخید.

وی به لزوم ورود بسیج در همه ابعاد پرداخت و گفت: امروز بسیج باید در همه امور زبان زد خاص و عام باشد و در همه زمینه ها کار بسیجی انجام دهد چرا که اگر در همه امور بسیجی وار عمل کنیم می توانیم به موفقیت برسیم.

وی ادامه داد: هر جا که فرهنگ بسیجی حاکم باشد مشکلات کمتر است و یا سریع تر رفع می شود و نمونه آن کمک های بسیج در زلزله اخیر بود که بخش اعظمی از کمک به زلزله زدگان را شامل می شد./۹۷۹/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات