۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۴۰۳۳۱
با هدف ارتقای سطح امور پژوهشی طلاب؛

دوره آموزش کتابداران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزش کتابداران مدارس علمیه خواهران این استان به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره به صورت کارگاهی و با حضور مسؤولان کتابخانه های مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد.
دوره آموزش کتابداران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

طاهره اکبری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ارتقای امور پژوهشی مدارس علمیه خواهران این استان هم در زمینه کمی و هم در کیفی را جزء مهمترین اولویتهای سال جاری دانست و گفت: به یقین اگر امور پژوهشی جایگاه خود را پیدا کند، سطح علمی طلاب در همه ابعاد رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی توجه به امور پژوهشی طلاب را یکی از ضرورتهای امروز حوزه های علمیه بیان کرد و افزود: شرایط امروز کشور به گونه ای است که باید به سمت پژوهش محوری در همه زمینه ها سوق داده شویم و تا این چنین نشود، به رشد مطلوب نخواهیم رسید.

اکبری توجه به امور پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران خصوصا در سالهای اخیر را قابل قبول بیان کرد و گفت: به لطف الهی در سالهای گذشته این نیاز به خوبی درک شده و با برنامه ریزی های نسبتا جامع تا حدودی خلاء امور پژوهشی برطرف شده است اما هنوز هم جا برای کار کردن وجود دارد.

وی تخصیص دو ساعت آموزشی به امور پژوهشی در برنامه درسی مدارس علمیه خواهران سراسر کشور را اقدامی تحصین برانگیز دانست و اظهار کرد: به یقین توجه به امور پزوهشی سبب خواهد شد که طلاب تحقیق محور شوند و همین امر آنها را در زمینه تبلیغ دین موفق تر می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امور پژوهشی با کتاب و کتابخانه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد، تصریح کرد: تحقیق لازمه پژوهش است؛ بنابراین برای اینکه طلاب تحقیق محور داشته باشیم باید کتابخانه هایی مجهز به کتابهای دینی در دسترس باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر در همه مدارس علمیه خواهران این استان کتابخانه وجود دارد، افزود: از آنجایی که استان چهارمحال و بختیاری جزء استانهای محروم است و بسیاری از مدارس آن تازه تأسیس هستند می طلبد که توجه جدی به امور زیرساختی آنها خصوصا در بحث تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه صورت گیرد.

وی از برگزاری دوره آموزش کتابداران مدارس علمیه خواهران این استان به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره به صورت کارگاهی و با حضور مسؤولان کتابخانه های مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد.

اکبری با اشاره به اینکه کتابخانه های مدارس علمیه خواهران این استان در لیست تجهیز مرکز قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: آموزش کتابداران مدارس علمیه خواهران استان در راستای ارتقاء سطح امور پژوهشی طلاب صورت گرفت که به یقین نقش مهمی در سر و سامان دادن کارها دارد./9457/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات