۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۴۰۳۶۹
استاد حوزه علمیه:

امام حسن عسکری جامعه شیعه را برای زمان غیبت آماده کرد

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی امام حسن عسکری(ع) تأکید کرد که ایشان در کنار حمایت مالی از شیعیان آنها را برای زمان غیبت فرزندش آماده کرد.
حجت الاسلام رمضانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام الاسلام رمضانی استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، به بیان ویژگی های شخصیتی این امام همام پرداخت و عنوان کرد: در دوران امام عسکری(ع) شیعه در گستردگی بود.

وی با اشاره به حمایت مالی از شیعیان به عنوان یکی دیگر از ویژگی های امام حسن عسکری(ع) ابراز داشت: وقتی امام زمان(عج) متولد شدند حضرت دستور دادند 300 گوسفند عقیقه کردند و مواد غذایی دیگر نیز از جمله چندین هزار قرص نان بین شیعیان تقسیم کردند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این کار هم کمک به شیعیان بود  و هم این که شیعیان را آگاه کند که مولود الهی متولد شده است؛ تقویت رجال و عناصر شیعه و آماده کردن آنها برای غیبت امام زمان(عج) نیز از جمله دیگر کارهای این امام بود.

وی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) از امدادهای غیبی و الهی استفاده گسترده ای می کرد، خاطرنشان کرد: در دوران ایشان فشارها بر شیعه زیاد شده بود و حضرت را بارها به زندان های مختلف می فرستادند و گاهی شکنجه گرهایی را مشخص می کردند که حضرت را اذیت و آزار کنند.

حجت الاسلام رمضانی افزود: حتی در همین اواخر یکی از مسؤولان زندان ها که کینه شیعیان را دل داشت تصمیم قطعی به قتل امام گرفت و به همین جهت ایشان در قفسه ای که شیرهای درنده در آن بودند قرار داد، اما در میان تعجب همگان دید که شیرها سرهای خود را در دامن امام گذاشته اند و آسییبی به حضرت نمی رسانند.

وی ابراز داشت: خیلی از شکنجه گران و مسؤولان زندان ها وقتی علم و کرامات امام حسن عسکری(ع) را می دیدند برمی گشتند و بعد از توبه و عرض ندامت از شیعیان مخلص می شدند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به مظلومیت بیش از اندازه امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: در زمانی که شیعیان زیادی در تشییع جنازه امام شرکت کردند، حکومت وقت جلوی این کار را گرفتند و تشییع جنازه نا تمام ماند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات