۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۴۰۵۷۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

حریت و آزادگی لازمه کار نویسندگی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر سرگرم مال و مقام دنیا شویم، نمی‌توانیم حریت و آزادگی داشته باشیم و در نهایت نمی‌توانیم افکار و اندیشه‌های خود را به رشته تحریر در آورده و قلم بزنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران بوئین زهرا با اشاره به اهمیت حریت در در کار نویسندگی اظهار کرد: اگر سرگرم مال و مقام دنیا شویم، نمی‌توانیم حریت و آزادگی داشته باشیم و در نهایت نمی‌توانیم افکار و اندیشه‌های خود را به رشته تحریر در آورده و قلم بزنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه در قرآن چیزهایی که خداوند به آن‌ها سوگند خورده بسیار حائز اهمیت هستند، تصریح کرد: خداوند در قرآن به انسان به عنوان نویسنده، به قلم به عنوان ابزار نویسندگی و به آنچه که از قلم می‌تراود سوگند یاد کرده است و این‌ها جایگاه والای این حوزه را در نگاه دینی نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمان قلم، انسان و بسترهای نویسندگی در کنار هم قرار گیرند، روشنایی به وجود می‌آید، معجزه‌ای اتفاق می‌افتد و حقایق از ذهن و وجود انسان بر روی کاغذ نقش می‌بندد.

وی در ادامه با برکت شدن هر کاری را مستلزم خدایی بودن آن کار دانست و افزود: خداوند منشأ همه برکات در عالم هستی است که برکاتش را از طریق قرآن و اهل بیت(ع) جاری می‌کند و ما هم اگر می‌خواهیم کارهایمان با برکت شوند باید از این دو معدن کسب برکت بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در فراز دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) که از قول رسول گرامی اسلام(ص) بیان فرموده بودند اشاره و گفت: در این حدیث آمده سخت‌تر از یتیمیِ کسی که پدر از دست داده است، یتیمی کسی است که از امام منقطع شده و دستش به امام زمانش نمی‌رسد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین در ادامه ابراز کرد: چنین شخصی نمی‌تواند به محضر امام برسد و وقتی به مسائل دینی می‌رسد، نمی‌تواند به طور مستقیم حکم دینی را جویا شود و تکلیفش را روشن کند و این موضوع دشواری بزرگی برای او محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: امام در ادامه می‌فرمایند هر کسی از شیعیان ما که واقف به علوم و معارف دینی هستند، کسانی را که جاهل به شریعت هستند و یتیم معنوی محسوب می‌شوند، باید در دامان خودش بگیرد و هر کسی آن‌ها را هدایت کند و شریعت ما را آموزش دهد، در ملکوت اعلی با ما خواهد بود./873/د103/ب1

ارسال نظرات