۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۴۰۵۸۷
معاون اجرایی کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی خبرداد؛

ارسال مقالات به کنگره قرآن و علوم انسانی از ۱۰ ملیت

حجت الاسلام مسترحمی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی از ارسال مقالات به این کنگره از ۱۰ ملیت و به زبان های مختلف خبرداد.
کنگره قرآن و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی معاون اجرایی کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در نشست خبری این کنگره که پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به دو ویژگی مهم کنگره عنوان داشت: نخست آن که تمام آثار کنگره قبل از کنگره آماده شده است و دوم بحث کاربردی بودن آن است.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم این کنگره می تواند قرآن را در صحنه عمل جامعه سریان بدهد، چراکه در این کنگره شاهد مباحث نظری و مباحث خاص عملی هستیم که از جمله آن قرآن و تربیت، قرآن و سیاست و قرآن و فقه و حقوق است.

حجت الاسلام مسترحمی به برون دادهای کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع 45 اثر در این کنگره به دست آمد که از این نظر جزو کنگره های انگشت شمار بعد از انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: 17 جلد مجموعه مقالات، چهار جلد مجموعه مقالات که انجمن های علمی زحمت کشیده اند، سه جلد کتابی که خود کنگره سفارش داده است، هشت مجله علمی که ویژه نامه برای کنگره داده اند و به چاپ رسیده است و همچین نرم افزار مجموعه آثار کنگره که از سوی مرکز کامپیوتری نور آماده سازی کرده است در روز همایش رونمایی خواهد شد.

معاون اجرایی کنگره قرآن و علوم انسانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از بیش از 10 ملیت برای این کنگره مقاله فرستاده اند که به زبان های مختلف از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و حتی فرانسوی بوده است؛ در روز همایش هم شاهد برگزاری پنج نشست یا پنل تخصصی بعد از نماز ظهر و عصر نیز خواهیم بود.

وی با بیان این که جوایزی به 12 نفر از برگزیدگان اعطا می شود، خاطرنشان ساخت: پخش زنده اجلاس هم با سیمای قرآن و معارف سیما و رادیو معارف خواهد بود؛ به افراد شرکت کننده از مجموعه های علمی جلد مربوطه اهدا می شود، به کسانی که در کنگره شرکت می کنند جلد اول چکیده مقالات و نرم افزار هدیه می شود و کسانی که در مراکز همکار هستند جلد مربوطه و گواهی نامه اعطا می شود.

حجت الاسلام مسترحمی ادامه داد: افراد خارج از این مجموعه باید برای دریافت جلد مربوطه هزینه را بپردازند ولی آثار در حد وسع به مراکز پژوهشی مهم و کتابخانه ها نیز اهدا می شود و برای افرادی که در پنل ها شرکت می کنند نیز گواهی نامه کارگاه پژوهش اعطا می شود که البته افرادی که می خواهند در این پنل ها شرکت کنند ابتدا باید در سایت کنگره ثبت نام کرده باشند../1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات