۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۹۱۲

مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج در تبریز آغاز شد

مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان آذربایجان غربی از آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج در تبریز خبر داد.
عبدالحسین محمدی نشریات قرآنی

عبدالحسین محمدی، مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه عاشورا و دارالقران بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج در استان خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات طی امروز و فردا در دو بخش خواهران و برادران اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که مسابقات استانی بعد از برگزاری ۲۳ مسابقه شهرستانی و ناحیه ای بسیج در تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات امروز پنجشنبه ۹ آذر در بخش خواهران و فردا جمعه ۱۰ آذر در بخش برادران برگزار خواهد شد که برگزیدگان استانی در نهایت به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

محمدی یادآور شد: این مسابقات در ۹ رشته حفظ ۳ ، ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و ابتهال در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در بخش برادران و بدون مقطع سنی در بخش خواهران برگزار خواهد شد.

مدیر قرآن و عترت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه عاشورا افزود: تنها نفرات اول هر رشته و در هر مقطع سنی در برادران و خواهران مرحله شهرستانی، می توانند در مرحله استانی شرکت کنند که در نهایت نفرات اول این مرحله به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود: در تمامی نواحی بسیج استان آذربایجان شرقی پیش از این طی دو ماه باید مسابقات قرآن بسیج در سطح شهرستان برگزار می شد که تنها نفرات اول هر رشته و در دو مقطع سنی به مرحله استان معرفی می شوند، که امروز شاهد حضور برگزیدگان هر شهرستان در تبریز هستیم.

محمدی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ قرآنی میان رده‌های مختلف بسیج، آشنایی مقاطع مختلف سنی با علوم و معارف قرآنی و ایجاد انگیزه و رقابت میان فعالان حرفه‌ای در عرصه قرآن از اهداف برگزاری این مسابقات است، گفت: سطح برگزاری مسابقات قرآنی بسیج مطابق با اصول و استانداردهای ملی است./935/ت۳۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات