۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۱۴۵
امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه:

زلزله کرمانشاه دل های مردم شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک تر کرد

امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه و همدردی مردم شیعه و اهل سنت با یکدیگر گفت: زلزله کرمانشاه دل های مردم شیعه و اهل سنت را به یکدیگر نزدیک تر کرد.
ماموستا اسامه مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا اسامه مرادی امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه عصر امروز در جمع مردم اهل سنت دولت آباد در مسجد محمد مصطفی (ص) کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت ابراز داشت: ییامبر اسلام (ص) پیام آور وحدت و مهربانی است.

امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) کوه ایمان و مهربانی است و در برابر خیل ناملایمات با لطافت با مردم برخورد می کرد و آنها را به دین اسلام دعوت می کرد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله کرمانشاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند متعال اهل ایمان را با حوادث و اتفاقات ناگوار آزمایش و امتحان می کند.

ماموستا مرادی مطرح کرد: خداوند متعال مردم استان کرمانشاه را با وقوع زلزله آزمایش کرد، مردم این منطقه در این حادثه دچار خسارت شده و اموال خود را از دست دادند بنابراین باید در برابر چنین حوادثی به بزرگی خداوند توجه و عنایت داشت.

 امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه ادامه داد: فرزندان ما امانتی هستند که خداوند متعال به ما عطا کرده است بنابراین باید در برابر آزمایش الهی صبور باشیم در غیر این صورت در امتحان الهی شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به اینکه می توان زلزله را از جوانب مختلف در نظر گرفت ابراز داشت: انسان دینی زلزله را امتحان و آزمایش دانسته و به دنبال توبه و بازگشت به سوی خداوند است؛ اما ممکن عده ای زلزله را عذاب و قهر الهی بدانند.

امام جمعه اهل سنت دولت آباد کرمانشاه اظهار داشت: مرگ مسلمانان در زلزله دلها را به یکدیگر نزدیک کرد و اتحاد و همبستگی مسلمانان را به دنیا را نشان داد.

ماموستا مرادی یادآور شد: در زلزله کرمانشاه اهل سنت به شیعه و شیعیان به اهل سنت در امدادرسانی و خدمات رسانی سنگ تمام گذاشتند و با همدردی به یکدیگر آرامش بخشیدند.

وی در پایان عنوان داشت: امروز باید یکدم و یکصدا به فریاد یکدیگر رسید، این در حالی است که انسانیت در منطقه زلزله زده کاملا مشهود و قابل بیان بود و ملت ایران در برابر آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند./8571/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات