۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۲۸۹

چند خبر کوتاه از آستان مقدس حضرت معصومه

برگزاری دوره معارفی کوتاه مدت«رحمت للعالمین» با محوریت شخصیت حضرت رسول(ص)، ثبت نام همایش بزرگ جشن تکلیف دختران و اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نخستین روز از هفته است.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم شهبازی با اعلام این خبر افزود: دوره معارفی کوتاه مدت«رحمه للعالمین» با هدف تبیین سبک زندگی پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در مدرس 6 شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها به مدت چهار روز برگزار می شود.

مسؤول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه این دوره ویژه عموم بوده و خواهران و برادران می توانند در آن حضور داشته باشند، تصریح کرد: این دوره از امروز 11 آذر ماه تا 14 آذر ماه از ساعت 16 الی 17 به همت امور فرهنگی خواهران آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این دوره معارفی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد، استاد حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

شهبازی همچنین با اشاره به برنامه های رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها در ایام ولادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله گفت: همزمان با هفته وحدت برنامه های رواق در نوبت صبح و عصر با محوریت شخصیت حضرت رسول صلی الله و علیه و آله و سیره اخلاقی ایشان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه های رواق کودک و نوجوان نیز در این هفته با محوریت معرفی معرفی ابعاد شخصیتی حضرت رسول صلی الله علیه و آله به کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

لازم به ذکر است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره معارفی کوتاه مدت«رحمت للعالمین» می توانند با شماره 37175561(خواهران) و 37175527( برادران) تماس حاصل نمایند.

15آذر ماه، آخرین مهلت ثبت نام در«همایش بزرگ جشن تکلیف دختران»

مریم شهبازی با اشاره به برگزاری« همایش بزرگ جشن تکلیف دختران» 22 آذرماه همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم، گفت: جشن تکلیف، جشن طلیعه بندگی انسان بوده و از آن جایی که به واسطه این جشن انسان افتخار ورود به عرصه بندگی خداوند را پیدا می کند می توان این جشن را مهم ترین جشن در زندگی هر پسر و دختر نوجوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن گرفتن طلوع بندگی در جوار کریمه اهل بیت(ع) یکی از لذت بخش ترین خاطرات نوجوانان قمی است، افزود: واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همه ساله خود را در این به یادماندنی ترین روز نوجوانان قمی شریک کرده و در سال جاری نیز مانند سال های گذشته این جشن بزرگ به میزبانی شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران خاطر نشان کرد: این مراسم جشن در نوبت صبح روز چهارشنبه مصادف با 22 آذر از ساعت 10صبح تا نماز ظهر در قالب یک جنگ شاد برای دختران نوجوان اجرا می شود.

وی 15 آذر ماه را آخرین مهلت ثبت نام در این همایش بزرگ عنوان کرد، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آمادگی پذیرش 2 هزار نوجوان دختر را در این همایش دارد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران تصریح کرد: بیان احکام تقلید، برگزاری محفل سخنرانی و برگزاری محفل بیان احکام و اهدای یاد بود به شرکت کنندگان از  برنامه های محوری این همایش است.

شهبازی یادآور شد: علاقه مندان برای ثبت نام در این همایش می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20 با شماره های 371775538و 37175443تماس حاصل نمایند و یا به صورت حضوری به رواق کودک و نوجوان دختران واقع در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

اهدای بیش از 20 هزار جلد به کتابخانه آستان حضرت معصومه(س) در سال 96

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی با اشاره به تعداد اعضای کارکنان مجموعه کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اظهار داشت: در کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، 40 نفر نیروی رسمی، قرار دادی و پروژه ای، غیر از خادمان افتخاری به صورت دو شیفت مشغول  به ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات مطلوب و بیشتر در کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) هستیم، افزود: راه اندازی شیفت شب تا ساعت 23 و فعالیت در روز جمعه کار مطلوبی بود که استقبال مراجعه کنندگان را به دنبال داشت.

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به استقبال مراجعان از کتابخانه آستان مقدس اشاره و عنوان کرد: به دلیل استقبال زیاد مراجعه کنندگان به کتابخانه، در صورت تامین میز و صندلی ظرفیت این کتابخانه به 1000 صندلی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد منابع کتابخانه در سال جاری ابراز کرد: از ابتدای سال جاری کتابخانه آستان مقدس حدود 8 الی 10 درصد، به تناسب کل منابع  رشد داشته است، از ابتدای سال جاری 20 هزار و 236 نسخه کتاب به ارزش بیش از 500 میلیون تومان به این کتابخانه اهدا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود 7 هزار جلد کتاب فهرست نویسی شده است، خاطرنشان کرد:  اکنون حدود 3 برابر ظرفیت فهرست نویسی کتاب وارد کتابخانه شده است.

وی فعالیت گنجینه قرآن را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد:  گنجینه قرآن حرم در نوع خود به تحقیق و تصریح کم نظیر است.

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: نزدیک به 4000 قرآن را در گنجینه قرآن آستان مقدس وجود دارد که 1000  نسخه از آن متناسب با کاتب قرآن تفکیک شده و به نوعی فهرست این مجموعه بر اساس کاتب قرآن تدوین شده است.

وی تصریح کرد: گنجینه قرآن می تواند کمک کند به رشد کتاب خوانی، رشد انس با قرآن و رشد تحقیقاتی که در این زمینه کار می شود./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات